نخستین مرکز فراگیر کانون استان قم راه‌اندازی شد

نخستین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم 17 مهر 1395 با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های عضو کمیته کودک و نوجوان گشایش یافت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این اولین مرکز فراگیر کانون در استان قم و بیست و دومین آن در سراسر کشور است که به کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه (نابینا، ناشنوا، کم‌توان جسمی و حرکتی) در مرکز فرهنگی‌هنری شماره 1 راه‌اندازی شد که با اجرای برنامه‌های مختلف امکان رشد و پرورش تفکر و خلاقیت آنان را بیش از پیش فراهم می‌کند.
براساس این خبر این مرکز از ابتدای سال جاری با برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مربیان، بازسازی و مناسب‌سازی ساختمان مرکز و هم‌چنین برخورداری از امکاناتی نظیر کتاب‌های بریل برای ارایه‌ی فعالیت‌های کانون به کودکان دارای نیازهای ویژه آماده شده است.
محسن ربانی، مدیرکل کانون استان قم در این مراسم که هم‌زمان با هفته ملی کودک برگزار شد با اشاره به یکی از محورهای اصلی افق 1404 کانون که گسترش دایره‌ی مخاطبان است، گفت: در راستای همین هدف درازمدت، با افتتاح مرکز فراگیر بخشی از کودکانی که تا امروز به صورت رسمی با ما مرتبط نبودند و یا کمتر ارتباط داشته‌اند از خدمات کانون بهره‌مند خواهند شد.
وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این مرکز تصریح کرد: توانمندی‌های کودکان با نیازهای ویژه محدود نیست بل‌که متفاوت و چه بسا بیشتر از کودکان عادی است.
سیداحمد آقامیری، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی نیز در مورد نحوه‌ی برخورد صحیح با کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه صحبت کرد و افزود: این کودکان آیات خداوند در زمین هستند که ما را متوجه نعمت‌های پروردگار می‌کنند.
در این برنامه هم‌چنین یک عضو عادی و یکی از اعضای نابینای مرکز، نامه‌ای را که از زبان خودشان خطاب به مرغک کانون نوشته شده بود قرائت و از کانون به خاطر توجه به کودکان دارای نیازهای ویژه قدردانی کردند.
لازم به ذکر است در این مراسم مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی‌هنری، ورزشی شهرداری، جانشین معاون اجتماعی بهزیستی و جمعی از مدیران و مسوولان مدارس استثنایی و مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان قم حضور داشتند.