معرفی نامزدهای بخش «تصویرگری، گرافیک و طراحی جلد»

دبیرخانه‌ی هجدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری 14 اثر را به‌ عنوان نامزد بخش «تصویرگری، گرافیک و طراحی جلد» اعلام کرد.

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، هیات داوران این جشنواره 9 اثر را به عنوان نامزدهای بخش کودک و خردسال معرفی کرده‌اند.
بر این اساس، «اژدهای عینکیِ کله اره‌ای» از انتشارات علمی و فرهنگی، «مجموعه‌ی قصه‌ای که دوستش دارم» از انتشارات پیدایش، «مجموعه‌ی شاهنامَک» از انتشارات چکه، «مجموعه‌ کتاب‌های کشویی» از انتشارات شهر قلم، «شبح ترسو» از انتشارات چکه، «با عددها دوست می‌شوی؟»، «ای میهن من، ایران»، «به! به!» و «من و مامان و مدرسه» هر چهار مورد از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این فهرست جای گرفته‌اند.
همچنین در بخش نوجوان، پنج عنوان اثر از کانون پرورش فکری ‌کودکان و نوجوانان به مرحله‌ پایانی راه یافته‌اند. این آثار عبارتند از: «مجموعه‌ی نمایش‌نامه‌ نوجوان امروز (چاپ شده در سال‌های 1393 و 1394)»، «مجموعه‌ی رمان نوجوان امروز (چاپ شده در سال‌های 1393 و 1394)»، «پرنده‌ای بود که شباهت به هیچ پرنده‌ای نداشت»، «نامه‌های خیس» و «می‌ترسم یادت برود دوستم داشتی».
داوران این جشنواره آثار 9 بخش شعر، داستان تألیف، داستان ترجمه، علمی و آموزشی، دینی، بازنویسی، زندگی‌نامه، نمایش‌نامه و گرافیک منتشر شده در سال‌های 1393 و 1394 را مورد بررسی قرار دادند.
گفتنی است که آیین پایانی این جشنواره روز دوم دی  1395 در شهر تبریز برگزار خواهد شد.