معرفی فیلم‌های ایرانی راه یافته به بخش دانشجویی بین‌الملل

از میان آثار ایرانی شرکت کننده در بخش دانشجویی دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، هفت اثر به بخش بین‌الملل راه یافتند تا با آثار جهانی رقابت کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پس از انتشار فراخوان دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران در مجموع 828 فیلم از 79 کشور جهان به دبیرخانه این رویداد هنری رسید و در پایان 257 فیلم در بخش دانشجویی شرکت کردند. 
بر اساس این گزارش؛ «لایت سایت» به کارگردانی سیدمسلم طباطبایی و تهیه کنندگی سیمین فرخ احمدی، «هیچکس» به کارگردانی و تهیه کنندگی الهام طرقی، «اکتسابات انتسابی» به کارگردانی سمانه شجاعی و تهیه کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اسامی تعدادی از فیلم‌های ایرانی راه یافته به بخش دانشجویی بین‌الملل هستند.
در عین حال، «آدم خانگی» به کارگردانی و تهیه کنندگی مرضیه ابرار پایدار، «قایم موشک» به کارگردانی و تهیه کنندگی محسن شکرطلب، «روح‌انگیز» به کارگردانی و تهیه کنندگی المیرا باقرزاده و «شایعه» به کارگردانی لیلا نوروزی و تهیه کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی دیگر فیلم‌های ایرانی راه یافته در این بخش به شمار می‌روند.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 15 تا 19 اسفند در تهران و 32 سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.