نگاه متفاوت جشنواره پویانمایی به انیمیشن‌های «هند سرزمین رنگ‌ها»

امسال در یکی از بخش‌های جنبی جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، 10 اثر با عنوان «هند سرزمین رنگ‌ها» روی پرده می‌رود تا این سرزمین عجیب از نگاه سازندگان انیمیشن روایت شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در بخش چشم‌انداز دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، بخشی با عنوان «هند سرزمین رنگ‌ها» وجود دارد. این مجموعه در بردارنده آثار پویانمایی هفت سال اخیر است که  دانشجویان، اساتید و فیلم‌سازان مستقل و خود آموخته ساخته‌اند.
یکی از ویژگی‌‌های این آثار روایت صادقانه، نگاه واقع‌‌بینانه به جنبه‌های متناقض و عجیب سرزمین هند است. این مجموعه از یک سو الگوهای گوناگون شهری و از سوی دیگر کشمکش‌‌های شدید هویتی استان‌های شرقی را به نمایش گذاشته و به بیان تنوع فرهنگی این شبه قاره می‌پردازد.
نمایش اعتراض زنان به سلسله مراتب سیاسی اجتماعی و مقابله با الگوهای زیبایی تحمیل شده غربی از دیگر موضوع‌هایی است که در این مجموعه به چشم می‌خورد. این مجموعه تصویری ورای کلیشه‌های هند مانند بالیوود، فقرا، مارگیرها، خدایان و... به مخاطب ارایه می‌دهد.
بر این اساس، «آمر» به کارگردانی ایزابل هرگوئرا به مدت 8:06 از هند و اسپانیا، «صبح به خیر مومبای» به کارگردانی مشترک راجش تاکاره و تروی واسنات به مدت 12:42، «سلام فصل» به کارگردانی مشترک آلوک شتی و راجیو ایپه به مدت 1:58، «گیاه هوازی» به کارگردانی آرناب سکدار به مدت 6:52 و «کلی» به کارگردانی رانجیتا راجیوان به مدت 5:34 ، فیلمهایی هستند که در بخش «هند سرزمین رنگ‌ها» جای می‌گیرد.
همچنین «دیوارهای سخنگو» به کارگردانی شاز احمد به مدت 6:19، «پرنده طلایی» به کارگردانی دبراج سرکار به مدت 10:41، «مثل یک طوطی» به کارگردانی ای روهیت به مدت 2:11، «ما تصویر ‌سازیم» به کارگردانی مشترک نینا سابنانی و شر سینگ بیل به مدت 8:51 و «سفر به ناگالند» به کارگردانی آدیتی چیتره به مدت 25:50 دیگر آثار این بخش هستند.
دهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران از 15 تا 19 اسفند در تهران و 32 سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می شود.