روزآمدی پایان‌نامه‌های انیمیشن مهم است

سیدنجم‌الدین امیر شاه‌کرمی درباره موارد مورد توجه در پایان‌نامه‌ها، گفت: روزآمدی، تطابق با موضوع پویانمایی و حفظ عناصر کاربردی در روش پژوهشی‌ پایان‌نامه‌ها مد نظر بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امیرشاه کرمی، عضو هیأت داوران دهمین جشنواره پویانمایی تهران، اظهار کرد: بچه‌های عرصه پویانمایی همواره با دو پروژه تحقیقی و تولید فیلم رو به رو هستند و پایان‌نامه، چکیده‌ای از ساختار محتوایی را شکل می‌دهد.
او در خصوص سطح علمی پایان‌نامه‌ها، توضیح داد: پایان‌نامه‌هایی که در بخش مسابقه بودند، جزو برگزیده‌ها و در بین دیگر پایان‌نامه‌ها بودند و اگر پنج فیلم معرفی شد، از بین 15 تا 20 فیلم بود.
این عضو هیأت داوران، با بیان این‌که روزآمدی پایان‌نامه با موضوع پویانمایی و حفظ عناصر کاربردی در روش پژوهشی اهمیت دارد، توضیح داد: این‌که ساختار کلی پایان‌نامه چهار فصلی باشد یا پنج فصلی و یافته‌های پژوهش با توجه به سوال‌ها و فرضیات به چه نحوی بوده نیز اهمیت دارد.
امیرشاه کرمی، خاطرنشان کرد: همچنین نتیجه‌گیری و این‌که پژوهش‌گر در پایان‌پایان‌نامه چه سوال‌هایی طرح کرده و چگونه توانسته به آن‌ها پاسخ دهد، مد نظر بود. نظارت کنترلی مانند استفاده از منابع به روز، ساختار شکلی پایان‌نامه، چکیده، مقدمه، تنظیم فصلی، شماره صفحه و تنظیم فهرست نیز برای داوری پایان‌نامه‌ها از جمله موارد دیگری بود که اهمیت داشت.
او یادآوری کرد: به طور کلی پایان‌نامه‌هایی که در دهه 90 کار شدند به مراتب رشد کیفی و ساختاری داشتند و تنوع موضوع نسبت به دهه‌های قبل بیشتر شده است.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز 19 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان می‌دهد.