پویانمایی‌های ایرانی در مسیر تحول و خلاقیت

امیرحسن ندایی پویانمایی ایران را در موقعیت تحول و خلاقیت معرفی کرد و گفت: در این آثار شاهد تکنیک‌های تلفیقی بر اساس استانداردهای جهان هستیم.

امیر حسن ندایی، عضو هیأت داوران دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اظهار کرد: کارهای جشنواره نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت چشم‌گیری در حوزه تکنیک دارد، به نوعی فیلم‌سازان ما در حال گذر از تکنیک هستند و ساخت پویانمایی تکنیکی راحت شده است.
ندایی افزود: انیمیشن‌سازان از تکنیک‌های پویانمایی روز دنیا استفاده کرده بودند و حتی شاهد تکنیک‌های تلفیقی بر اساس استانداردهای جهان بودیم.
عضو هیأت داوران جشنواره پویانمایی تهران، با اشاره به نکته‌های قابل توجه در تولید انیمیشن، توضیح داد: آثار به رغم پیشرفت تکنیکی از لحاظ فیلم‌نامه با ضعف رو به رو هستند و دوم این‌که؛ به بخش کودک و نوجوان اهمیت کمتری داده شده است.
ندایی ادامه داد: پویانمایی کودک و نوجوان می‌تواند متولی خصوصی و دولتی داشته باشند، اما در حال حاضر بیشتر بخش دولتی متولی است. از دوره‌ای به بعد شاهد افول آثار کودک و نوجوان بودیم و باید بیشتر به آن‌ها توجه کنیم، چون بخش بزرگی از مخاطبان پویانمایی، کودکان و نوجوانان هستند.
او درباره ویژگی آثار انیمیشن ایران، ادامه داد: نمونه‌هایی عالی در پویانمایی مستند داریم، شاهد پویانمایی تجربی نیز هستیم و این نشان دهنده خلاقیت جوانان است، جوانانی که سعی می‌کنند یک ذائقه جدید در پویانمایی به وجود بیاورند.
این استاد پویانمایی با ابراز امیدواری درباره آینده پویانمایی ایران، گفت: با این ذهن‌های جوانی که وارد پویانمایی می‌شود و دانشگاه‌هایی که پویانماهای خوب می‌سازند، آینده پویانمایی را درخشان می‌بینم.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز 19 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان می‌دهد.