هویت در موقعیت شکل می‌گیرد

کارشناس و مدرس تربیت معلم معتقد است بیشترین شکل‌گیری هویت افراد به تربیت و آموزش و موقعیتی که در آن قرار می‌گیرند، ارتباط دارد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ابوالفضل نفر مدرس دانشگاه و روزنامه‌نگار در نشست «هویت؛ چیستی، چرایی و چگونگی» با بیان این مطلب گفت: واقعیت در موقعیت ایجاد می‌شود و مربی، با انگیزه‌ای که از احساس او ناشی می‌شود موقعیت را ایجاد می‌کند.
وی افزود: مراکز فرهنگی‌هنری کانون از جمله مکان‌هایی است که می‌توان هویت کودکان را شکل داد چرا که بچه‌ها آزادانه و به اختیار در این مراکز حضور می‌یابند و با توجه به علاقه‌مندی‌های خود به فعالیت می‌پردازند و این هنر مربیان است که چگونه از این فرصت استفاده کنند.
نفر با اشاره به این‌که حیات در مخلوقات عالم همان جنب و جوش است و همه به دنبال منیت و دیده شدن هستند یادآور شد: از نظر جامعه‌شناسان و روان‌شناسان هویت به نوعی متمایز شدن است که نیاز به مراقبت زیادی دارد و این مهم در کانون صورت می‌گیرد.
وی در ادامه اظهار داشت: تفاوتی که در شیوه‌های آموزش سنتی و مدرن وجود دارد توجه به کیفیت و رهایی از سیطره کمیت و شکل‌گیری هویت هم‌چنین، توجه به همین مرکزیت است.
مدرس تربیت معلم با تاکید بر جدی گرفتن تمام جنبه‌های ارتباطی مانند عرصه ارتباطی خود با خود، خود با خلق، خود با خدا و... خاطرنشان کرد: تقویت حس زیبایی و قدسی درونی از قبیل: باور کردن، خوش‌رویی، تکریم، دوست داشتن، خوبی و... موجب تعادل هویت می‌شود و بالاترین هویت انسان هویت ربوبی است.
پرشس و پاسخ کارشناسان و مربیان با این مدرس، پایان‌بخش نشست «هویت؛ چیستی، چرایی و چگونگی» بود که هم‌زمان با دهه کرامت روز 10 مرداد 96 در مجتمع فرهنگی هنری کانون استان قم در شهرک پردیسان برگزار شد.