رنگین کمان چهل رنگ دفترهای ایرانی اسلامی کانون رونمایی شد

رنگین کمان چهل رنگ عنوان پنجمین مجموعه از دفترهای منقوش به تصاویر ایرانی اسلامی است که در آیینی ویژه و از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این آیین که روز 12 شهریور 1396 در تهران برگزار شد، فریدون واحدی معاون توسعه و مدیریت منابع سخنرانی کرد و از اهمیت انتشار این دفاتر و رویکردهای جدید کانون در این حوزه با خبرنگاران رسانه‌های جمعی سخن گفت.
شاپور حاتمی و سحر حق‌گو تصویرگر که به ترتیب مدیریت هنری و سرگروهی گروه تصویرگران این مجموعه را برعهده داشته است نیز جنبه‌های تصویری و هنری این مجموعه را تشریح کردند.
سعید بی‌نیاز روانشناس که مدیریت محتوایی این مجموعه و نوشته‌های درج شده بر روی دفاتر را برعهده داشته است نیز درباره‌ی اهمیت موضوع‌های مورد استفاده به‌ویژه در حوزه افزایش مهارت‌های زندگی و مراقبت از طبیعت و گونه‌های جانوری روبه انقراض مانند پلنگ ایرانی توضیح داد.
در این میان جعفر عبدی مدیرنظارت بر چاپ و توزیع کانون نیز یادآور شد در مرحله نخست در مجموع 500هزار نسخه از این دفاتر چاپ شده است که در مراکز عرضه و فروش محصولات فرهنگی کانون و دیگر فروشگاه‌ها در سراسر کشور در آستانه سال تحصیلی جدید توزیع می‌شود.
پنجمین مجموعه از دفاتر ایرانی و اسلامی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال در هشت بخش، با عنوان‌های جداگانه و تصویرگری برخی هنرمندان شاخص و جوان این عرصه به موضوع‌هایی مانند مهارت‌های زندگی، مفاهیم دینی، نشاط و تندرستی، میراث‌های ماندگار، محیط زیست، کتاب‌های کانون، تصاویر حیوانات و نقوش ساده پرداخته است.
رونمایی رسمی از این دفاتر منتشر شده پایان بخش این آیین بود که صبح روز 12 شهریور در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهران برگزار شد.