اختتامیه‌ی بیستمین جشنواره‌ی قصه گویی استانی در سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری استان: قصه‌ها اگر با عشق و صلح و آرامش همراه باشند آینده‌ای زیبا در انتظار کودکان و نوجوانان خواهد بود

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان، اختتامیه‌ی مرحله‌ی استانی بیستمین جشنواره‌ی بین المللی قصه گویی در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در ابتدای برگزاری آیین اختتامیه‌ی جشنواره ضمن خیرمقدم به مهمانان و قصه گویان، با طرح این پرسش که: آیا قصه در مورد دیگران است یا ما هم می‌توانیم قصه‌ی خودمان را داشته باشیم؟ به بچه‌ها گفت: هر کسی می‌تواند برای خودش یک قصه داشته باشد، قصه‌ای که با تولد آغاز می‌شود و در ادامه با موفقیت‌ها، زیبایی‌ها، غم و شادی‌ها شکل می‌گیرد و شکوفا می‌شود.

معصومه هادی قصه را حکایت حضور آدمیان در زمین دانست و افزود: قصه روایتی است که خدا به وسیله‌ی آن رازهای آفرینش را برای ما به زیبایی بیان می‌کند و ما را به تفکر وامی‌دارد؛ قصه حکایت زمین و آسمان و نیکی‌های انسان است که به ما می‌گوید نیکی همیشه پایدار است و بدی‌ها ناپایدار.

وی، که در جمع کودکان و نوجوانان سخن می‌گفت، در ادامه افزود: چه خوب است قصه‌های ما با نیکی، صلح، آرامش، عشق و دوستی همراه باشد و همه‌ما روایتگر قصه‌های آزادی، مهربانی و عدالت باشیم نه قصه‌های زیان‌ها و نامهربانی‌ها.

هادی قصه‌گو را به مخاطبان خود این‌گونه معرفی کرد: قصه گو کسی است که حکایت‌هایش حال انسان را بهتر می‌کند و با شادی و نشاط درک صحیحی از حقیقت، احساس و هیجان به مخاطبانش منتقل می‌کند.

مدیرکل کانون استان خطاب به بچه‌ها، آنان را با ارزش‌ترین سرمایه‌های کشور دانست که اگر از نظر علم، سلامتی، تفکر و خلاقیت قوی باشند، کشوری قوی خواهند ساخت.

هادی در پایان با تشکر از همه‌ی تلاشگران برگزاری جشنواره، اظهار امیدواری کرد: برگزاری این جشنواره و استفاده‌ی اعضا و همکاران از تجربه‌های گرانبهای یکدیگر، اندوخته‌هایی ارزشمند برای همگان به ارمغان آورده باشد.

قابل ذکر است در اختتامیه‌ی این جشنواره معاونان و مدیران بخش‌های گوناگون آموزش و پرورش، نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی استان، پدر و مادرها، مربیان و دیگر اعضا حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =