کد خبر: 272630
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
طنین زنگ مهر دانش‌آموزان عشایر خراسان رضوی

زنگ مهر دانش‌آموزان عشایر خراسان رضوی، امسال در میان عشایر کرمانج شمال خراسان رضوی و شهرستان قوچان و در روستای «سرزو» نواخته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در این مراسم که از سوی اداره امور عشایر آموزش و پرورش و با حضور مدیرکل این اداره برگزار شد، مدیرکل کانون به عنوان میهمان ویژه حضور پیدا کرد تا مقدمات طرح کتاب‌رسانی به دانش‌آموزان عشایری را به شیوه کانونی فراهم کند.
این طرح که سال گذشته با برنامه‌ریزی و ابداع اداره کل کانون خراسان رضوی در میان عشایر کلات نادری اجرا شده بود با توفیقات کافی همراه بوده است.
جواد محقق نیشابوری، مدیرکل کانون استان که به پی‌گیری و اجرای آن در میان همة عشایر این استان علاقه خاص نشان می‌دهد، در این‌باره گفت: توجه به نقاط محروم و کم‌برخوردار از یک‌سو و توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی که در نقاط محروم بیشتر خودنمایی می‌کند از سوی دیگر ما را موظف می‌کند که به این بخش توجه خاص داشته باشیم.
مدیرکل کانون در ادامه افزود: از سوی دیگر فعالیت فرهنگی و کانونی در نقاط کم‌برخوردار بهره‌وری بسیار بالایی دارد و با کمترین امکانات بیشترین بهره عاید می‌شود و کودکان و نوجوانان مستعد- که در این اقشار عموماً زیاد هستند- شناسایی شده، امکان رشد و اعتلای آن‌ها برای آینده کشور فراهم می‌شود.
گفتنی است؛ در طرح «کتاب‌رسانی به نقاط عشایری» از معلمان مدارس عشایری به عنوان رابط استفاده می‌شود و محصولات در قالب کیف‌های پستی ارائه می‌گردد.
برگزاری یک دوره آموزشی کانونی برای این معلمان و نیز اجرای چند برنامة سالانه از سوی مربیان کانون برای این دانش‌آموزان، از اجزای این طرح است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =