کد خبر: 272631
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
جشن چهلمین انجمن ادبی آفتاب در بوستان وکیل‌آباد

چهلمین انجمن ادبی آفتاب با محوریت داستان و همراه با برنامه‌های متنوع در بوستان وکیل آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، پنج شنبه ۳۰ شهریور ماه ۱۳۹۶، چهلمین انجمن ادبی آفتاب با حضور ۳۰ نفر از اعضای نوجوان در بوستان وکیل‌آباد مشهد برگزار شد.
محبوبه بزم‌آرا کارشناس مسوول ادبی استان در توضیح این خبر گفت: این انجمن که با محوریت داستان و با حضور حسین لعل بذری – داستان‌نویس و مدرس کارگاه‌های داستان- و انسیه موسویان –کارشناس مسوول آفرینش‌های ادبی و هنری کشور- برگزار شد؛ به مناسبت چهلمین انجمن با جشن کوچکی در بوستان وکیل‌آباد مشهد همراه بود.
بخش اول برنامه‌ی انجمن، خوانش آثار بود که با نقد و بررسی اعضا و کارشناسان میهمان همراه شد. پس از آن در یک طرح کارگاهی اعضا برای صاحب دکمه‌های خاص و متنوعی که میان آنها تقسیم شده بود یک شخصیت در نظر گرفته و آن را در چند خط توصیف کردند.
در ادامه برنامه حسین لعل بذری با اشاره به پایان تابستان و خاطرات سفر توصیه‌هایی به اعضا داشت. او گفت: آدم‌ها، هرکدام قصه‌ی خودشان را دارند؛ در جریان سفر با آدم‌های متفاوت زیادی برخورد داریم و خیلی کارها می شود ‌انجام داد.
وی افزود: از هم‌صحبتی با آدم‌ها نهایت استفاده را ببرید و شخصیت آنها، ‌نحوه گفتگویشان، ‌لباس پوشیدنشان و ... را به خاطر بسپارید. در بازارها و کوچه‌خیابان و مجموعه‌های تجاری و... و. چرخ بزنید و از نکات ریز یادداشت‌برداری کنید. رنگ‌ها، بوها و طعم‌ها را در سفر کشف کنید؛ آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا بی‌واسطه جهان اطراف را لمس کنید و بهتر بنویسید.
در ادامه علی‌اکبر سلطانی مسوول حراست استان نیز که در انجمن حضور داشت؛ ضمن تبریک به اعضا به خاطر اینکه در حوزه ادبیات و نوشتن قدم گذاشته‌اند، با نقل خاطره‌ای از استاد شفیعی کدکنی آنان را به گسترش مفاهیم انسانی و حفظ ارزش‌ها توصیه کرد.
در بخش پایانی انجمن اعضا طبق قراری که در جلسه پیش گذاشته شده بود یکی از اشیای مورد علاقه‌شان را که با خود آورده بودند به بقیه نشان داده و در مورد آن توضیح دادند و چه داستان‌های کوتاه زیبایی در توضیحات آنها خلق شد.
بزم‌آرا در پایان افزود: جشن چهلمین انجمن ادبی آفتاب و فوت کردن شمع «چهل» توسط رویا براتی از قدیمی‌ترین اعضای انجمن، بخش جذاب برنامه ‌بود.
بازدید ازمظهر قنات، ‌ حوضچه‌ی پرورش ماهی و باغ گیاه‌شناسی وکیل آباد از برنامه‌های جنبی این روز خاطره انگیز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =