نشست سالانه‌ی اعضای مکاتبه‌ای کانون خراسان رضوی

نشست سالانه‌ی اعضای مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی خراسان رضوی با حضور کارشناس مسوول کشوری این بخش و نویسنده کتاب«خاطرات پستچی» در هتل سحاب طرقبه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی نشست سالانه اعضای مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی استان ۲۷ شهریورماه ۹۶ در هتل سحاب طرقبه برگزار شد.
کارشناس مسوول ادبی با اعلام این خبر گفت: ۴۵ عضو مکاتبه‌ای از مشهد در مراسم صبح و عصر هتل سحاب مشهد شرکت کردند. این برنامه با حضور انسیه موسویان -کارشناس مسوول آفرینش‌های ادبی و هنری کشور- و دعوت از قاسم‌ رفیعا نویسنده‌ی کتاب «خاطرات پستچی» همراه بود.
در جریان این نشست عزت صدیقی‌لویه کارشناس مکاتبه‌ای استان ضمن اجرای طرح ادبی مکاتبه‌ای «نامه‌ای به دوست خیالی»، ازچند نامه اولی که به تازگی عضو این بخش شده‌اند برای خوانش آثارشان دعوت کرد. به تعدادی از اعضای ارشد نیز که از سن عضویت خارج شده بودند نامه خداحافظی اهدا شد.
فرهاد آقابیگی معاون‌ اداری مالی استان و جواد نکوزاد کارشناس ارزیابی ستاد در بخش خوانش آثار اعضا حضور یافته و نامه‌های اعضا به دوست خیالی‌شان را شنیدند.
آقابیگی طی صحبت‌هایی خطاب به اعضا با تبریک ۲۷ شهریور روز شعر و ادب و بزرگداشت «شهریار» به نویسندگان کودک و نوجوان توصیه کرد: یک نویسنده نباید به دور از اجتماع و وقایع و اتفاقات روز باشد و اگر می‌خواهید اثرتان با مخاطب ارتباط برقرار کند خود را در معرض تجربیات و اتفاقات جدید قرار دهید و از موضوعات و دغدغه‌های روز جامعه‌تان غافل نشوید.
انسیه موسویان –کارشناس مسوول آفرینش‌های ادبی کشور- نیز با اشاره به اینکه قدمت بخش مکاتبه‌ای تقریبا با عمر کانون پرورش فکری برابر است گفت: یکی از اولین مراکز تاسیس شده در کانون مرکز بررسی آثار نوشته‌های اعضا بوده‌ است و در حال حاضر با عنوان بخش مکاتبه‌ای به کار خود ادامه می‌دهد و در تمام استان‌های کشور فعال است.
معرفی کتاب «خاطرات پستچی» با حضور نویسنده اثر- قاسم رفیعا_ و بیان چند خاطره شیرین توسط ایشان، اجرای نمایش‌های جذاب و مفرح «اسب‌چوبی» با هدف معرفی عروسک بومی- محلی سبزوار و درونمایه‌ی مقاومت مردم سبزوار در مقابل حمله مغولان و «پهلوان پهلوانان»  با معرفی کتابی در مورد پوریای ولی، برگزاری کارگاه نوشتن خلاق و خوانش آثار از برنامه‌های این روز جذاب و به یادماندنی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =