فضای با نشاط کانون، زمینه‌ساز شوق مطالعه در بچه‌هاست

نماینده‌ی مردم شهرهای بیرجند، خوسف و درمیان استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی نشاط موجود در مراکز کانون پرورش فکری را زمینه‌ساز ایجاد شوق و انگیزه‌ی مطالعه در میان کودکان و نوجوانان دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی در آیین آغاز به کار اولین کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان خوسف با بیان این مطلب گفت: راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی کانون در این شهرستان اقدام بسیار پسندیده‌ای است که فرصت بهره‌مندی از فعالیت‌های فرهنگی، علمی و دینی و... را  برای کودکان و نوجوانان مستعد این منطقه فراهم می‌کند.
وی افزود: کودکان و نوجوانان با حضور در کتاب‌خانه‌های  کانون وارد باغ و گلستانی از کتاب می‌شوند که به آنان این اجازه را می‌دهد غیر از مطالب درسی خود مطالب دیگری را مطالعه کنند.
حجت‌الاسلام عبادی هم‌چنین خاطرنشان کرد: توجه به مباحث فرهنگی همواره باید از اولویت‌های نخست برنامه‌ریزی باشد، به ویژه در استان خراسان جنوبی که مردمانش در حوزه فرهنگ دینی، تدین، نجابت و رعایت حقوق دیگران تلاش می‌کنند.
آیین افتتاح اولین کتاب‌خانه سیار روستایی خوسف صبح ششم مهرماه 1396 با حضور فرماندار، شهردار، رییس شورای شهر و مدیر آموزش و پرورش این شهرستان و مدیرکل صدا و سیمای استان  برگزار شد.
در عین حال پیش از این در نشستی که در فرمانداری خوسف برگزار شد، با توجه به عدم وجود مکان فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان، خانه فرهنگ دکتر شکوهی در حاشیه مقبره ابن حسام خوسفی به کانون واگذار شد تا این مکان پایگاهی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان مناطق شهری و روستایی شود.
کتاب‌خانه سیار روستایی خوسف با اعتباری نزدیک  به 100میلیون تومان به بهره برداری رسید.
طاهره حمیدی مدیرکل کانون استان خراسان جنوبی نیز در این آیین گفت: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در این استان 30 هزار عضو دارد که از این میان هفت هزار کودک و نوجوان روستایی و عشایری تحت پوشش خدمات فرهنگی کتاب‌خانه‌های سیار قرار دارند.
وی هم‌چنین از راه‌اندازی دو  کتاب‌خانه سیار روستایی دیگر در شهرستان‌های نهبندان وقاین خبر داد و گفت : پی‌گیری‌های لازم برای راه‌اندازی کانون زبان و مرکز فرهنگی هنری ثابت در شهرستان خوسف در حال انجام است که امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور محقق شود.
با افتتاح کتاب‌خانه سیار روستایی خوسف تعداد کتاب‌خانه‌های سیار روستایی کانون خراسان جنوبی به عدد 8 رسید.
در حال حاضر کانون استان خراسان جنوبی دارای 12 مرکز فرهنگی هنری ثابت و 11 کتاب‌خانه سیار روستایی، شهری و پستی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =