برگزاری آیین‌گشایش نمایشگاه‌دست‌آوردهای کودکان در کانون رشت

نمایشگاه دست‌آوردهای کودکان و نوجوانان طی آیینی در مراکز فرهنگی هنری شماره یک و سه رشت گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، این نمایشگاه هم‌زمان با هفته‌ملی کودک و به منظور ارایه‌ی دست‌آوردهای فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی کودکان و نوجوانان و هم‌چنین تشویق آینده‌سازان ایران اسلامی، صبح امروز با حضور مسوولان دستگاه‌های همراه در برگزاری برنامه‌های این هفته در رشت افتتاح‌شد.
برهمین اساس کانون پرورش فکری،آموزش و پرورش، هلال احمر، محیط زیست و هم‌چنین آموزش و پرورش استثنایی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری رشت با برپایی غرفه‌هایی، گوشه‌ای از توان‌مندی‌های کودکان را به نمایش گذاشتند.
بنابراین گزارش، مدیرکل کانون استان گیلان در آغاز این مراسم به جایگاه والای کودک و نوجوان پرداخت و ضمن تبریک این ایام به کودکان ایران اسلامی اظهارکرد: همراهی با کودکان، زمینه‌ساز حرکت در مسیری درست و بسترساز بیداری کودک درون است.
اسفندیار ضیائی هم‌چنین دوران کودکی را دورانی شیرین و لذت‌بخش توصیف‌کرد  و با اشاره به والدین که هم ‌لذت کودکی خود را تجربه‌کرده و در سایه تربیت کودکان، این شیرینی را دوچندان ساخته‌اند، گفت: این لذت برای مربیان و معلمان همیشگی است و امیدوارم با تلاش برای کودکان، در این لذت‌ همیشگی شریک‌شویم.
اسفندیار ضیائی، مدیرکل کانون استان گیلان

وی در همین حال برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک را گامی در جهت دفاع از حقوق کودکان عنوان‌کرد و با ابراز خرسندی از مطالبه‌گری کودکان امروز گفت: تلاش فرزندان ایران اسلامی در دفاع از حقوق خود و دیگر افراد جامعه نوید بخش روزهای روشن و مایه‌ی امیدواری است.

اسفندیار ضیائی در ادامه سخنان خود به نقش رسانه‌ها در آشنایی افزون‌تر جامعه با حقوق کودک اشاره کرد و ضمن یادآور شدن اثربخشی تدوین حقوق شهروندی از سوی دولت تصریح‌کرد: به یقین این امر بیش از گذشته به احقاق حقوق کودکان کمک می کند
ارایه‌ی گزارشی از روند برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های هفته ملی کودک، بخش پایانی سخنان اسفندیار ضیائی بود و وی در همین زمینه از همراهی تمامی دستگاه‌های دست‌اندرکار برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته دولت قدردانی‌کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این آیین به اهمیت توجه به حقوق کودک از منظر اسلام پرداخت و با بیان داستانی از رسول گرامی اسلام(ص) گفت: ما در عمل به کودکان علاقه‌مندیم و حقوق آنان را به رسمیت می شناسیم.
مهدی حاجتی در ادامه به شکل پذیری شخصیت‌کودکان اشاره و از هفت‌سال نخست به عنوان دوران اطاعت و تربیت‌پذیری و از هفت سال دوم به عنوان دوره‌ی تشخص در کودکان یادکرد.
اودر این میان رسالت والدین را در تربیت صحیح فرزندان و رعایت حقوق آنان مورد توجه‌قرارداد و بر ضرورت توجه به ویژگی‌های کودکان تاکیدکرد.
وی در ادامه نقش دستگاه‌های فرهنگی چون کانون پرورش فکری را در کشف و پرورش استعدادهای کودکان مهم  خواند و ضمن اشاره سیاست‌ها و تدوین برنامه‌های مدون از سوی این نهاد فرهنگی تصریح‌کرد: کانون مهد قانون‌گرایی، نظم‌پذیری و نشاط انقلابی است و کودکان برای تمامی ایام سال از فعالیت‌های مدبرانه مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون بهره‌مند می شوند.
مهدی حاجتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان
قدردانی از تلاش مدیر کل و کارکنان کانون و آموزش و پرورش بخش پایانی سخنان حاجتی در این دیدار بود و وی از همکاری گسترده آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری در آینده خبرداد.
بنابراین گزارش، در ادامه این آیین که در مرکز فرهنگی هنری شماره 3 رشت صورت‌گرفت، اعضای مراکز کانون پرورش فکری و دانش‌آموزان مدارس به اجرای نقالی، دکلمه‌خوانی و خوانش پیام تبریک مدیران کل کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش به کودکان پرداختند.
هنرنمایی گروه سرود شهرداری رشت و اجرای سرود از سوی دانش‌آموزان مدرسه خزائلی آموزش و پرورش استثنایی از دیگر برنامه‌ها بود که با نمایش کلیپ فعالیت‌های هفته ملی کودک همراه‌شد.
در ادامه این مراسم مسوولان ضمن افتتاح نمایشگاه از دست‌آوردهای فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی کودکان بازدیدکردند که با گشایش نمایشگاه دست‌آوردهای اعضا در مرکز فرهنگی هنری شماره یک رشت، و اجرای نمایش‌های آیینی اعضای مرکز فرهنگی هنری ‌همراه بود.
بازدید حاضران از سفره سلامت که به همت کانون و مدرسه گسترده شد، پایان بخش برنامه‌های استانی سومین روز هفته‌ملی کودک به شمار می رفت.     
شایان ذکر است نمایشگاه دست‌آوردهای فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی کودکان هم زمان در دیگر مراکز فرهنگی هنری کانون گیلان افتتاح شد و تا 21 مهرماه  پذیرای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها خواهدبود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =