دیدار اعضای انجمن ادبی مراکز فرهنگی- هنری حوزه‌ی زاهدان با نماینده‌ی ولی فقیه

نماینده‌ی ولی فقیه در سیستان و بلوچستان: کانون پرورش فکری در حقیقت زمینه‌ی بسیار پر برکت و عرصه‌ی بسیار نیکی برای پرورش دل‌های کودکان و نوجوانان است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، اعضای انجمن ادبی مراکز فرهنگی- هنری حوزه‌ی زاهدان، به مناسبت هفته‌ی ملی کودک، با نماینده‌ی ولی فقیه در استان دیدار کردند.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان پس از اثرخوانی چند عضو انجمن ادبی کانون، ضمن تسلیت ایام و تبریک هفته‌ی ملی کودک، حضور همکاران و اعضای کانون را خیرمقدم گفت.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی سپس حضور کودکان و نوجوانان را نقطه‌ی مشترک کانون و آموزش و پرورش دانست و در بیان تفاوت‌های این دو سازمان گفت: آموزش و پرورش بر جنبه‌ی آموزشی تاکید بیشتری دارد اما در کانون دغدغه‌ی پرورش مقدم است و اینگونه است که مجموعه‌ای ارزشمند و والا مقام چون کانون شکل گرفته است.

امام جمعه‌ی زاهدان در ادامه با اشاره به دلنوشته‌های اعضای کانون گفت: این دلنوشته‌ها که با مضامینی چون عاشورا و دفاع مقدس ارایه شد، در واقع زمزمه‌هایی از عشق و شور و شیدایی بود که یادآور شهیدانی چون حججی‌هاست که همراه با معرفت شهادت، احترام به والدین را هم آموخته بودند و این حکایت از پرورش این هنرمندان است نه آموزش مستقیم.

آیت‌الله سلیمانی در بیان تاثیر پذیری کودکان گفت: تعدادی از بزرگان، کودکان را به آینه و کاغذ تشبیه می‌کنند که به طور کامل بیان کننده‌ی نقشی هستند که در آنها به جا می‌ماند یا منعکس می‌شود، اما نگاه دین به کودکان اینگونه نیست زیرا این اشیا چیزی بیش از یک جسم جامد و بی اختیار نیستند.

نماینده‌ی ولی فقیه در امور اهل سنت استان سپس با بیان حدیثی از امام علی(ع) که دل کودک را به زمین تشبیه فرموده‌اند، گفت: در این زمین اگر باران ببارد هر بذری که در آن کاشته شده سر بر می‌آورد، پس اگر ما به سراغ آن نرویم کسان دیگری بذر خود را در این زمین آماده خواهند کاشت.

وی هم‌چنین افزود: امام صادق(ع) فرموده‌اند بچه‌ها را قبل از آنکه دست بیگانه به آنان برسد دریابید و در این زمینه کانون پرورش فکری، به حق، زمینه‌های بسیار پربرکت فراهم آورده و قدم‌های بسیار خیری برای پرورش دل‌های کودکان و نوجوانان برداشته است که برکت‌های امروز جامعه ناشی از همین است.

قابل ذکر است پیش از سخنان آیت‌الله سلیمانی، مدیرکل کانون استان در سخنانی کوتاه ضمن تسلیت ایام محرم و تبریک هفته‌ی ملی کودک، از برپایی این نشست ابراز خرسندی کرد و آن را نشان از اهمیت کودکان و نوجوانان و کار کانون در نظر نماینده‌ی ولی فقیه در استان دانست.

دکتر معصومه هادی در ادامه با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص کودکان و نوجوانان گفت: امروز جریان‌های فکری و عقیدتی فراوانی با برنامه ریزی دقیق در صدد تاثیر گذاری بر روی کودکان و نوجوانان هستند و ما باید مراقب باشیم که دچار غفلت نشویم.

وی سپس خاطرنشان کرد: در کانون سعی داریم جریان‌های فکری و عاطفی کودکان و نوجوانان را به درستی شناسایی کنیم و به یاری خدا و همتی که در خود کودکان وجود دارد، اندیشه‌های اسلامی و ایرانی آنان را عمیق‌تر کنیم.

هادی هم‌چنین برگزاری نشست‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی را گوشه‌ای از برنامه‌های کانون دانست که بچه‌ها را به سوی دنیایی پر از صلح و صمیمیت سوق می‌دهد.

گفتنی است در این نشست همکاران و تعدادی از اعضای انجمن ادبی کانون حضور داشتند که چند تن از اعضا آثار خود را برای حاضران خواندند و در پایان هدایایی به آنان تقدیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =