همایش کودکان حسینی در مجتمع کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون استان: شادی و مهربانی و سلامت بخشی از حقوق کودکان است که تعدادی از آنان به دلیل خودخواهی بزرگترها از این حقوق محرومند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، همایش کودکان حسینی در مجتمع کانون زاهدان برگزار شد.

در ابتدای این ویژه برنامه مدیرکل کانون استان ضمن تسلیت ماه محرم به حاضران، حضور آنان را در کانون مهربانی خیرمقدم گفت و در ادامه خطاب به کودکان عنوان کرد: امروز در تقویم متعلق به شما و همه‌ی کودکان است و من این روز را به شما تبریک می‌گویم و صمیمانه‌ترین سلام را خدمتتان عرض می‌کنم.

دکتر معصومه هادی حضور در جمع صمیمی کودکان را افتخاری برای همه‌ی بزرگترها دانست و گفت: دوستان عزیزم در حال حاضر که ما در این جمع و در امنیت کامل با یکدیگر گفتگو می‌کنیم کودکان زیادی در سراسر دنیا از بسیاری از نعمت‌هایی که در اختیار شماست محروم هستند.

مدیرکل کانون در ادامه با اشاره به خودخواهی تعدادی از " آدم بزرگ‌ها " گفت: همه‌ی ما می‌دانیم شادی، مهربانی، خواندن، نوشتن، سلامت و بازی بخشی از حقوق شماست اما برخی بزرگترها به دلیل خودخواهی‌هایی که دارند باعث ویرانی و گرسنگی در برخی کشورها شده‌اند و کودکان را از این حقوق اساسی خود محروم کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: همه‌ی کودکان از لحظه‌ای که به دنیا می‌آیند الگوی رشد مشخصی دارند و در عین حال، نمادهای متفاوتی از فرهنگ‌ها و خانواده‌های گوناگون هستند که الگوهای رفتاری جامعه را می‌آموزند؛ هرگاه این الگوها صادقانه ارایه شود نتیجه‌ی آن کودکانی صادق و امانتدار است.

هادی سپس عنوان کرد: ارایه‌ی الگوهای مناسب به کودکان، که نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، دارای اهمیت ویژه‌ای است پس با توجه به سخن امام علی(ع) که آموزش را در کودکی چون نقش بر سنگ می‌دانند، باید بستر مناسبی برای این آموزش‌ها فراهم شود.

مدیرکل کانون نقش مربیان و مسئولان را به دلیل ارتباط با کودکان بسیار حساس دانست و خاطرنشان کرد: وظیفه‌ی سنگینی برای ارایه‌ی آموزش‌های هوشمندانه و علمی برعهده‌ی همه‌ی ماست.

وی در ادامه به کودکان حاضر در سالن گفت: دختران و پسران عزیزم امروز بهانه‌ای است تا ما کودکان دیروز به شما بگوییم که دوستتان داریم و برای کمک به شما همه‌ی تلاش خود را به کار می‌گیریم تا بتوانید کودکی کنید و از کودکی خود لذت ببرید و تجربه‌های ارزشمندی به دست بیاورید.

هادی کانون را کانون مهربانی و پرورش فکرهای خلاق برای بچه‌ها معرفی کرد و به آنان گفت: اینجا خانه‌ی پیشرفت شما و دوستان شماست و ما با مربیان توانمند و صادق میزبان شما برای ارایه‌ی بهترین آموزش‌ها هستیم.

مدیرکل کانون در پایان اظهار امیدواری کرد همه دست به دست هم بدهند تا با پرورش فکرهای خوب، جامعه‌ای سالم و بستری مناسب برای توسعه‌ی کشور فراهم شود.

پس از سخنان مدیرکل کانون استان، نمایشی با عنوان " این حسین کیست؟ " توسط تعدادی از اعضای پسر اجرا شد و برنامه با پخش نماهنگی از فعالیت‌های کانون ادامه یافت.

اجرای سرود و نمایش " حضرت زینب(س) توسط اعضای دختر، افتتاح سامانه‌ی ایده‌ی کودک، انجام آزمایش‌های علمی، رونمایی از عروسک‌های سنتی سیستان و بلوچستان و اهدای کتاب به مهمانان بخش‌های دیگر این ویژه برنامه بودند.

در پایان یکی از اعضای کانون بخشی از بیانیه‌ی حقوق کودک را برای حاضران خواند که مورد تشویق دوستان خود و مربیان و مسئولان قرار گرفت.

قابل ذکر است علاوه بر همکاران و اعضای مراکز حوزه‌ی زاهدان، نماینده‌ی ویژه‌ی استاندار و تعدادی از همکاران وی، مدیران کل و مسئولان سازمان‌ها، معاونان آموزش و پرورش استان و مدیران و معلمان مدارس، نیروی انتظامی و پلیس فتا نیز در این همایش حضور داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =