همکاری و تعامل برای گسترش خدمات کانون به دانش‌آموزان هرمزگان

طی نشست مشترک معاون فرهنگی کانون ومعاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در خصوص اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌ی همکاری ، طرح کانون مدرسه و برپایی نمایشگاه محصولات کانون بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرروش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، خلیل مسیحی  معاون فرهنگی واجرایی کانون هرمزگان ضمن دیدار با ایرج بیت اللهی معاون آموزش ابتدایی هرمزگان به نقش کانون پرورش فکری در آموزش و تربیت کودکان ونوجوانان اشاره کرد و گفت: کانون پرورش فکری مکمل فعالیت‌های آموزشی کشور است و هیچ‌گونه تداخلی در برنامه‌های هر دو مجموعه ایجاد نمی‌کند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به حساسیت کار کودک ونوجوان باید سعی کنیم آن‌ها از امکاناتی استفاده کنند که راه رشد و خلاقیتشان را شکوفا کند.

در ادامه‌ی این جلسه معاون فرهنگی و اجرایی کانون هرمزگان با اشاره به طرح کانون مدرسه افزود: طرح کانون مدرسه که با تعامل و همکاری همیشگی آموزش و پرورش به بهترین شیوه درهرمزگان برگزارشده است عامل مهمی در رسیدن اهداف مشترک کانون و آموزش و پرورش می‌باشد.

مسیحی ضمن اشاره به اهمیت دوران ابتدایی خاطر نشان کرد: دوران کودکی اهمیت ویژه‌ای در شکل‌گیری شخصیت کودکان دارد، هدف کانون این است که دانش‌آموز تک بعدی رشد نکند ، می‌خواهیم کودکان در محیط کانون باشادی وآرامش پرورش یابند.

معاون فرهنگی کانون طرح کانون مدرسه و حضور دانش‌آموزان در کانون و یا حضورمربیان در مدارس را ، روشی برای عمق بخشی به آموزش‌های رسمی و کسب مهارت‌های زندگی عنوان کرد و گفت: این طرح می تواند به کیفیت بخشی آموزش و تنوع محیط یادگیری کمک کند ما می خواهیم محیط یادگیری فقط در چارچوب کلاس درس نباشد بلکه کودک به صورت آزادانه همراه با بازی به آموزش بپردازد.

در ادامه جلسه ایرج بیت اللهی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در سخنانی گفت:خدمات کانون بر کسی پوشیده نیست و کانون از تمام ظرفیتش برای خدمت به دانش‌آموزان دریغ نمی‌کند.

وی ازاجرای این طرح درسال‌های گذشته تشکر کرد وعنوان کرد: باید ازظرفیت طرح کانون مدرسه  نهایت استفاده را داشته باشیم .

بیت‌الهی همچنین ازبرپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات فروش در مدارس استقبال کرد وقول مساعد جهت هماهنگی در این خصوص را ابراز کرد.

دراین جلسه مجید منصوری مسوول فروشگاه  محصولات فرهنگی کانون هرمزگان نیز توضیحاتی را در خصوص کتاب‌ها و محصولات کانون عنوان کرد و خواستار تعامل و همراهی گسترده‌ی آموزش و پرورش در این خصوص شد.

این نشست با حضور معاونین آموزش و پرورش و کانون، کارشناسان فرهنگی و روابط عمومی ،  به منظور هماهنگی برنامه‌های فرهنگی وهنری در دفتر معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان هرمزگان برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =