دل سازه‌های حسینی کودکان کهگیلویه و بویراحمد   به دست راهیان کربلا می‌رسد

کارشناس مسوول فرهنگی ، ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کاردستی و دل نوشته های خود را با نام «دل سازه های حسینی» به دست راهیان کربلا می رسانند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد مجیبد عسکری با اعلام این خبر افزود: بیش از 70  اثر کاردستی و دل نوشته  اعضای مراکز فرهنگی هنری  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد با خادمین و زائرین کودک و نوجوان به کربلا می‌رسد.

وی افزود: در این طرح اعضای کانون با بهره‌گیری از روش‌ها و فعالیت‌های کانون که آموزش داده شده است، آثار و دست سازه‌هایی همچون کار دستی تهیه کرده و در اختیار زائران کربلا قرار می دهنذ.

عسکری تصریح کرد: انواع صنایع دستی تزیینی و محلی استان، دستمال، کیف‌های دستی، سر بند و دیگر وسایل قابل حمل برای اهدا به خادمان و زائران کودک و نوجوان در مراکز کانون استان و توسط مربیان و اعضا ساخته شده است.

کارشناس مسوول فرهنگی ، ادبی و هنری کانون کهگیلویه و بویراحمد  گفت: تعمیق آموزه‌های عاشورایی بین کودکان و نوجوانان، پرورش شور و شعور حسینی از اهداف این طرح عنوان شده است.

وی  خاطرنشان کرد: تمامی کاردستی ها به نام خود سازنده به استان خوزستان ارسال می شود تا بدست زائران کربلا برسد.

وی اضافه کرد:تمام بچه های سرزمین ما با عشق حسینی در نهادشان آشنا هستند و فرهنگ عاشورایی باید از سنین کوچک آموزش داده شود تا فرزندان ما درک درستی از واقعه کربلا و فرهنگ غنی عاشورا داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =