برگزاری کارگاه آشنایی با فواید و معایب فضای مجازی  در کانون پرورش ابوموسی

کارگاه آموزشی آشنایی والدین و اعضا با فواید و آسیب‌های فضای مجازی با همکاری پلیس فتا شهرستان ابوموسی برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، نجوا آزاد مربی مسوول کانون ابوموسی گفت: کارگاه آموزشی " فواید وآسیب‌های فضای مجازی " با همکاری پلیس فتا شهرستان ابوموسی با حضور والدین و اعضای این مرکز برگزارشد.

در این برنامه سید رضا موسوی کارشناس پلیس فتا با حضور در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی هنری ابوموسی و با حضور والدین واعضا فواید و معایت دنیای مجازی را بیان کرد.

وی افزود: اینترنت وشبکه‌های اجتماعی مانند بسیاری از پدیده‌های دیگر دارای پیامدهای مثبت و منفی می‌باشد که با برنامه‌ریزی و بالا بردن سطح آگاهی عمومی می‌توان از آثار و دستاوردهای مثبت آن بهره گرفت و پیامدهای منفی را به حداقل رساند.

وی از جمله مواردی که به عنوان فرصت می‌شودبه فضای مجازی نگاه کرد ، عمومی بودن فضای مجازی است و افزود:عمومی بودن فضای مجازی که به هر فردی در هر نقطه از جهان امکان میدهد از طریق این فناوری به آسان ترین وجه، جدیدترین اطلاعات مورد علاقه خود را بدست آورد و مرزهای جغرافیایی یا سیاسی تاکنون نتوانسته جلوی استفاده از فضای مجازی و گسترش روزافزون آن را بگیرد.

کارشناس پلیس فتا خاطر نشان کرد: دستیابی آسان به آخرین اطلاعات تخصصی در زمینه های مختلف اعتقادی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و … که در سطح جهان بصورت مقاله، کتاب، نرم افزار و در سطح جهان منتشر شده و میشود را می‌توان به عنوام محاسن نگاه کرد.

 بیان کرد: گسترش عدالت رسانه‌ای ، گسترش تعاملات و تبادل نظرها با سرعت بسیار بالا در فضای مجازی باعث گرایش هرچه بیشتر افراد به حضور در فضای مجازی شده و فراگیری آن را بشدت افزایش داده است

.

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به این‌که فضای مجازی خطرات بسیاری را در پی دارد گفت: بسیاری از والدین به دلیل ویژگی­های خاص فضای مجازی و نو بودن این پدیده، فرصت و یا توان کافی برای شناخت دقیق این فضا و کاربردهای آن را به دست نیاورده­ اند که این عدم آشنایی با فضای سایبری در کنار استفاده روزمره نوجوانان و جوانان و حتی کودکان از این فضا باعث شده است که یک فضای محرمانه و خصوصی بدون احساس وجود ناظر برای فرزندان ایجاد شود .

وی خاطر نشان کرد : کودک و نوجوان بدون دغدغه به سایت ها و احیانا شبکه های مختلف مجازی دسترسی یافته و به دلیل ویژگی­ های سنی و کنجکاوی­ های خود، از فضاهای ناسالم موجود در اینترنت متأثر شوند که این مساله در بلند مدت باعث تغییر رفتار فرد و به تبع آن جامعه می شود که معمولا در مغایرت با عرف و ارزش های سنتی خانواده ها است.

موسوی یکی دیگر از آسیب‌های اینترنت را اعتیاد افراد دانست و افزود: افراد معتاد به این ابزاز، به‌علت استفاده افراطی از اینترنت، با معضلات زیادی گریبان گیر هستند و این نوع اعتیاد مدرن، در جامعه ما نیز با گسترش روزافزون استفاده از اینترنت، رشد فزاینده ای پیدا کرده است که خود آغاز یک آسیب بزرگ برای نیروی انسانی کشور می باشد.

وی به خانواده‌ها هشدار داد که  ترک این نوع اعتیاد، سخت تر و پرهزینه تر از سایر اعتیادها است.

هدف از برگزاری این برنامه آشنایی خانواده ها و اعضا با فضای مجازی و استفاده مفید از این فناوری و چگونگی مقابله با مخاطرات آن است .

گفتنی است این برنامه با همکاری  کانون پرورش فکری ابوموسی ، آموزش و پرورش و نیروی انتظامی شهرستان برگزار گردید .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =