برگزاری مانورهای امداد فرهنگی پیش از حوادث طبیعی ضروری است

در کنار مانور زلزله برگزاری مانورهای امدادرسانی فرهنگی نیز ضروری است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محسن ساجدی‌فر از مربیان کانون پرورش فکری حاضر در مناطق زلزله‌زده درباره‌ی تجربه‌های حضور خود در میان کودکان و خردسالان کرمانشاهی گفت.

این مربی مرکز سیار کانون مشهد توضیح داد: «گروه مربیان سیار کانون خراسان رضوی در قالب دو گروه به سرپل ذهاب اعزام شدند. تمرکز فعالیت‌های ما بر اجرای تمامی اقدام‌های فرهنگی، هنری بود. فعالیت‌هایی که هدف آن‌ها ایجاد فضایی شاد برای کودکان و نوجوانان بود. با این پیش زمینه هر گروه به‌صورت جداگانه راهی روستاهای این منطقه شد.»

وی از اجرای نمایش طنز «پهلوان پهلوانان» در این منطقه خبر داد و گفت: «در روز پایانی حضور مربیان کانون خراسان، کامیونت سیار در اختیار این گروه قرار گرفت. این گروه توانست نمایشی را برای مخاطبان عمومی در کمپ‌های حاشیه‌ی سرپل ذهاب اجرا کند.»

وی درباره‌ی استقبال کودکان از برنامه‌ها عنوان کرد: «استقبال کودکان این مناطق در وهله اول به دلیل جاذبه کتابخانه‌های سیار کانون و تنوع در اجرای برنامه‌ها بسیار بی‌نظیر و ستودنی است. مهر و محبت کودکان و نوجوانان را می‌شد در رفتارها، بیان و حتی نگاه این کودکان به وضوح دید. آنجایی که هنگام خداحافظی درخواست‌شان برای نرفتن مربیان این دل‌گرمی را به‌وجود می‌آورد که به حتم این برنامه‌ها برای‌شان دوست داشتنی بوده و احتیاج به استمرار دارد.»

ساجدی‌فر درباره‌ی لزوم این استمرار گفت: «کودکان بعد از اتفاق‌های این‌چنینی احتیاج مبرم به آرامش فکری و روحی دارند بنابراین استمرار این برنامه‌ها زمانی بیش‌تر حس می‌شود که مناطق زلزله‌زده گروه‌های مردم نهاد خالی می‌شود و کودکان نیاز بیش‌تری به توجه دارند.»

وی به بیان دیدگاه خود درباره‌ی این تجربه پرداخت: «این تجربه سبب به‌وجود آمدن تلنگری در ذهن من شد و گمان می‌کنم هم‌زمان با مانور زلزله لازم است مانورهای فرهنگی نیز داشته باشیم. یعنی شرایطی مشابه را در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌وجود بیاوریم تا به سبب آن برنامه‌ریزی‌هایی دقیق‌تر و متناسب داشته باشیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =