نویسنده کودک و نوجوان میهمان کتابخانه ۱۰ تهران شد

پس از پشت سر گذاشتن هفته کتاب، اعضای کودک و نوجوان مرکز شماره ۱۰ کانون استان تهران، با شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در این ویژه‌برنامه، محمود سلیمانی مدیرکل استان در جمع اعضای کودک و نوجوان این مرکز فرهنگی و هنری با اشاره به راه‌های بسیاری که در زندگی، پیش روی افراد قرار می‌گیرد گفت: از فرصتی که خداوند برای زندگی در این جهان به شما عطا فرموده درست استفاده کنید. حضورتان در این دورۀ سنی در کتابخانه، این موقعیت را در اختیارتان قرار داده تا در فضایی مملو از علم و دانش و هنر پرورش پیدا کنید و در راه دانایی و خرد گام بردارید.

سلیمانی رمز موفقیت را مطالعه، تحقیق، کنجکاوی و جستجو دانست و افزود؛ بامطالعه، اندیشیدن و تفکر، آینده‌ای روشن در انتظارتان است، زیرا هر چه مطالعۀ بیشتری داشته باشید داناتر و موفق‌تر خواهید بود.

در ادامۀ برنامه، نویسنده کتاب‌ کودک و نوجوان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع صمیمی اعضا و مربیان این کتابخانۀ کانون، در معرفی خود این‌طور گفت: از سال ۶۹ فعالیت‌های حرفه‌ای خود را با مجله سروش آغاز کردم و بعد در نشریه‌های همشهری، آفتابگردان مطالبی را به چاپ رساندم  و هم‌زمان برای کودکان و نوجوانان هم کتاب داستان نوشتم.

نویسنده کتاب "مثل همه اما مثل هیچ‌کس"، ضمن توصیه به بچه‌ها در موردتوجه بیشتر به مطالعه و تقویت روح جستجوگر و کنجکاوشان، از آنان خواست تا می‌توانند کتاب بخوانند و پاسخ پرسش‌هایشان را در کتاب‌ها جستجو کنند.

پس از گفتگو و پرسش و پاسخ  اعضا با نویسندۀ کتاب "حتی یک دقیقه کافی است" در مورد این اثر، کارگاه نوشتن خلاق توسط وی برگزار شد. اعضای منتخب کارگاه‌های ادبی نیز در این میان بخش‌هایی از آثار نظم و نثرشان را قرائت کردند و از نقطه نظرات کارشناسانه میهمان برنامه سود جستند.

برگزاری مسابقه در دو بخش کودک و نوجوان با محتوای آثار نویسنده کودک و نوجوان، اجرای قطعه شعری از زنده‌یاد مهدی آذر یزدی همراه با موسیقی، کاری از اعضای ارشد گروه "فرتاب" این مرکز، جشن امضا و اهدای کتاب توسط میهمان برنامه به همه شرکت‌کنندگان از بخش‌های دیگر این جشن بود.

اعضای کودک و نوجوان پس‌ازاینکه کتاب امضاشده را از دست نویسنده کتاب دریافت کردند، آثار فرهنگی و هنری خود را به‌رسم میهمان‌نوازی به ایشان  تقدیم کردند.

پایان‌بخش این روز شاد و فرهنگی، عکس‌های یادگاری اعضا با میهمانان برنامه بود.

لازم به ذکر است که بیش از ۸۰ عضو کودک و نوجوان در این ویژه‌برنامه حضور داشتند و یکی دیگر از میهمانان مهرنوش قربانعلی کارشناس مسئول واحد ادبی استان بود.               

                                                    

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =