برگزاری کارگاه خلاقیت در مرکز فرهنگی هنری شهرستان جوین

مرکز فرهنگی هنری نقاب میزبان معلمان و اولیای تربیتی در «کارگاه‌ خلاقیت» بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، کارگاه آموزشی «پرورش خلاقیت» با حضور ابوالقاسم شکیبا -استاد دانشگاه فرهنگیان- و معلمان و اولیای تربیتی  در مرکز فرهنگی هنری جوین  برگزار شد.

حسن آقامحمدی مربی مسوول مرکز با اعلام این خبر گفت: با توجه به تعامل خوب مسوولان آموزش و پرورش و آشنایی آنان از مجموعه فعالیت‌های کانون و ظرفیت‌ها و توانایی‌های آن، کارگاه آموزشی مشترک با موضوع «پرورش خلاقیت» در ۱۲ آذرماه برای مربیان و معلمان مقطع ابتدایی برگزار شد

مربی مسوول مرکز هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی بیان مباحث پرورش خلاقیت در کودکان مطرح کرد و گفت: خلاقیت به کودکان ما کمک می‌کند تا با ذهن بازتری از چالش‌های فراروی خویش عبور کنند و با توجه به اهمیت پرورش خلاقیت در فرزندان‌مان و فراهم آوردن شرایط مناسب برای یک زندگی موفق این کارگاه آموزشی با مشارکت آموزش و پرورش برگزار شد.

ابوالقاسم شکیبا پژوهشگر و استاد دانشگاه در تعریف خود از مفهوم خلاقیت گفت:خلاقیت، فرآیند تولید ایده و یا روش و راه‌حل جدید و کاربردی در مواجهه با مسائل و مشکلات است و مطالعه مباحث تئوری و نظریه صاحب‌نظران در این حوزه به ما کمک می‌کند تا خلاقیت را در کودکان خود پرورش دهیم.

شکیبا ضمن بیان رابطه هوش و خلاقیت به مراحل حل مسئله‌ی خلاق اشاره کرد و گفت: برای حل مسائل به شیوه خلاقانه باید مراحل مشاهده، واقعیت‌یابی، مسئله‌یابی، ایده یابی به دقت طی شود و افراد پس از یافتن راه حل درست و منطقی آن را پذیرفته و به نحو احسن اجرایی کنند.

آقامحمدی گفت: به منظور اثربخشی بیشتر این گفت‌وگو، بیش از ۵۰ تمرین به صورت کارگاهی و عملی انجام شد و تکنیک‌های پرورش خلاقیت توسط مدرس دوره به صورت کاربردی و برای استفاده دز کلاس‌های درس عنوان شد.

در پایان این نشست، معلمان آموزش و پرورش از کارگاه‌های هنری (نقاشی، انیمیشن و سفال) و کاردستی‌های خلاق بازدید کردند و با فعالیت‌های کانون بیشتر آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =