کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان با حضور جواد محقق میزبان شاعران استان بود

مدیرکل کانون استان: شعر به واسطه‌ی کارکردی که در حوزه‌ی پرورش و تربیت کودک و نوجوان دارد رسالتی است که خداوند آن را بر عهده‌ی نیکان قرار داد است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، استادان و شاعران استان با مدیرکل کانون و جواد محقق نشست هم اندیشی برگزار کردند.

در ابتدای این نشست مدیرکل کانون استان ضمن خیر مقدم به حاضران گفت: بسیار خرسندیم در کانون مهربانی، که محلی است برای پرورش فکر و ایجاد تحول در کودکان و نوجوانان میزبان شما خوبان هستیم.

معصومه هادی در ادامه با اشاره به حضور جواد محقق و سابقه‌ی وی در حوزه‌های شعر، نویسندگی و پژوهشگری، در معرفی حاضران این نشست به مهمان برنامه گفت: ایشان استادان، شاعران و ادب دوستانی هستند که چراغ انجمن‌های شعر استان را روشن نگه داشته‌اند.

هادی هم‌چنین افزود: " پرورش فکر کودکان و نوجوانان " ترکیبی بسیار عمیق است که تفسیر آن محتاج نشست‌های متعدد با صاحب نظران است و ما و همکارانمان در پی یافتن راهکاری عملیاتی برای رسیدن به این هدف هستیم، تا با تربیت نسلی پویا، شاداب، امیدوار و سالم کودکان و نوجوانانی پرورش دهیم که تغییرات را درک و متناسب با آن رفتار خود را تنظیم کنند تا در سایه‌ی این معرفت فرزندانی شایسته برای جامعه‌ای سربلند به بلندای تاریخ ایران و اسلام باشند.

مدیرکل کانون در ادامه با اشاره به برخی ناهنجاری‌ها در جامعه‌ی امروز گفت: بدون شک ریشه‌ی بسیاری از این رفتارها به بزرگترها برمی‌گردد که برای پرورش فکر کودک و نوجوان برنامه‌ی مناسب طراحی نکرده‌اند.

هادی با بیان این نکته که « همگان به سهم خود در پرورش فکر کودک و نوجوان مسئول هستیم»، به شاعران و ادیبان حاضر در نشست گفت: رسالت شاعران در این زمینه بسیار مهم است زیرا زبان شعر قادر است زیبایی‌ها را زیباتر جلوه دهد و آن را از ناراستی‌ها و ناهنجاری‌ها دور کند و این رسالت بزرگی است که خداوند جز بر عهده‌ی نیکان و خوبان قرار نداده است.

مدیرکل کانون در بیان هدف آن عنوان کرد: کانون به عنوان نهادی فرهنگی، محلی است برای تبادل افکار و برنامه‌ ریزی جهت پویایی کودکان و نوجوانان، و این میسر نمی‌شود مگر اینکه همه با هم بیندیشیم که این نشست شروعی است تا بتوانیم برنامه‌های بزرگتری را برای کودکان و نوجوانان و با مشارکت خود آنان ترسیم کنیم.

هادی سپس ادامه داد: پرورش کودک و نوجوانی که اعتماد به نفس دارد بدون شک به او قدرت تشخیص راه را از بیراهه خواهد بخشید و چنین فردی در شناختن مسیر مشکل کمتری خواهد داشت.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد ادامه‌ی برپایی چنین نشست‌هایی، به پرورش نسلی بینجامد که آینده‌ی خود و استان را به زیبایی ترسیم کنند.

پس از سخنان مدیرکل کانون تعدادی از شاعران حاضر در نشست به اثر خوانی پرداختند و یکی از پیشکسوتان شاهنامه خوان، بخشی از شاهنامه را برای مهمانان خواند.

در ادامه جواد محقق ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان جمع شاعران و ادب دوستن سیستان  بلوچستانی، با اشاره به اثرخوانی شاعران، ادبیات را آیینه‌ی جامعه دانست که صاحب اثر باید مراقب آنچه در آینه منعکس می‌کند، باشد.

محقق سپس از آمادگی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایران برای برگزاری کارگاه‌های ادبی خبر داد و گفت: همکاران ما برای حضور در کارگاه‌های شما و آموزش لازم به تشنگان ادبیات هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =