تقویت نقش تولی‌گری کانون در حوزه کودک به جای تصدی‌گری

مدیرعامل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر لزوم توجه بیشتر به نقش تولی‌گری این مجموعه در حوزه‌های فرهنگی‌، هنری و ادبی تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ابوالفضل (فاضل) نظری در آیین تکریم از علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل سابق و معارفه خود به عنوان مدیرعامل جدید کانون با تاکید بر این موضوع گفت: به اعتقاد من حوزه‌های تصدی‌گری فرهنگی کودکان و نوجوانان باید به بخش‌های خصوصی، جوانان مستعد و سازمان‌های مردم‌نهاد واگذار شود و کانون به عنوان متولی اصلی این حوزه نقش خود را پررنگ‌تر ایفا کند.

مدیرعامل جدید کانون هم‌چنین بر توجه بیشتر به محتوا محور بودن فعالیت‌ها و توسعه کیفی در کنار کمیت‌ها و نیز توجه به ابزارهای نوین با توجه به تغییر ماهیت محتوای فرهنگی تاکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم اعتماد خانواده‌ها را نیز به کانون افزایش دهیم.

نظری با اشاره به این‌که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی و اثرگذارترین بخش‌های جامعه است، خاطرنشان کرد: از نقش این مجموعه‌ی فرهنگی نه می‌توان صرف‌نظر کرد و نه به جایگاهی که اکنون در آن قرار دارد، می‌توان بسنده کرد.

وی فرهنگ را مجموعه‌ای از آداب، عقاید، اعتقادات، باورها، رفتارها، هنجارها و نمادهایی دانست که رفتارهای انسان‌ها را شکل می‌دهد و به آن‌چه که هستند تبدیل می‌کند.

نظری افزود اگر فرهنگ را به مثابه معماری یک بنا نگاه کنیم آن‌چه به این بنا شکوه می‌دهد در واقع خشت اول آن است که درست گذاشته شده است و دوران کودکی نیز که زمان شکل‌گیری شخصیت افراد است نقش بسیار با اهمیتی دارد.

وی با بیان این‌که ایجاد تغییر در اعتقادات و باورها، کاری دشوار است اظهار داشت: باید تلاش کنیم با تغییر در کودکان که همان سنگ بنای جامعه‌اند در جامعه تغییر ایجاد کنیم.

وی با اشاره به این‌که گام‌های بسیار خوبی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان برداشته شده که شایسته قدردانی است، گفت: معتقدم اگر فعالان حوزه فرهنگ با قلب و جان خود گام برمی‌دارند برای کار در کانون باید یک چاشنی عشق نیز به آن اضافه کرد چرا که برای ایجاد افق‌های تازه در این بخش اگر عشق نباشد زیان خواهیم کرد.

مدیرعامل جدید، کار در کانون را پیش از آن‌که تلاشی برای پاداش باشد پاداشی برای تلاش‌ کسانی دانست که در این مسیر متحمل زحمت و همتی شده‌اند و اظهار امیدواری کرد ثمره‌ی تلاش‌های وی نیز در آینده با بالندگی کودکان و نوجوانان مشخص شود.

وی در پایان از اعتماد وزیر آموزش و پرورش قدردانی کرد و ابراز داشت: خدا را شاکرم که در این برهه از عمرم توفیق خدمت به کودکان و نوجوانان کشور را پیدا کردم و خود را کانونی می‌دانم و کانونی خواهم ماند.

آیین تکریم از تلاش‌های علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل سابق و معرفی فاضل نظری به عنوان مدیرعامل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عصر روز ۲۲ آذر ۱۳۹۶ با حضور سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در سینما تئاتر کانون برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =