کد خبر: 275680
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
بدرقه پاییز و استقبال یلدا

مراکز فرهنگی هنری کانون با برگزاری جشن یلدا، به استقبال بلندترین شب سال رفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، آیین بزرگداشت شب یلدا با معرفی آداب و رسوم ملی و محلی در مراکز استان برگزار شد.

در سی‌امین روز از آذرماه و در آستانه فصل زمستان، مراکز ثابت، سیار شهری و روستایی استان میزبان والدین و اعضای مرکز بودند تا ضمن برگزاری جشن یلدا به احیای سنت‌ها و آداب و رسوم ملی و محلی بپردازند.

جواد محقق نیشابوری مدیرکل کانون استان با حضور در مراسم «جشن یلدا» مرکز فرهنگی هنری شماره۷ مشهد، به ضرورت احیای سنت‌ها و آداب و رسوم ملی و محلی در میان کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: شب یلدا فقط دور هم‌نشینی و مرور خاطرات نیست بلکه باید آیین‌ها زنده شود و نسل امروز با ویژگی‌های اجتماعی و فرهنگی این شب آشنا شوند.

محقق نیشابوری با تاکید به خلاقیت و تخصص مربیان فرهنگی در بزرگداشت مناسبت‌های ملی گفت: مربیان کانونی با شیوه خلاق و با بیان قصه‌های کهن و برگزاری جشن‌ برای والدین و اعضا، ضمن گرامی‌داشت این ایام به تحکیم بنیان خانواده کمک می‌کنند.

مسابقه، سرود، معرفی آیین ‌ها و رسوم ایرانی در شب یلدا، قصه‌گویی، شاهنامه‌خوانی، دف‌نوازی، اجرای موسیقی، شعرخوانی، کارگاه ادبی و کارگاه کاردستی از جمله فعالیت‌هایی بود که در مراکز کانون استان و به مناسبت «یلدا» اجرا شد.

تصاویر جشن یلدا در مراکز کانون خراسان رضوی را اینجا ببینید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =