کد خبر: 275839
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
بازدید 1009
ایجاد زیر ساخت های علمی طرح فَبَک در کانون البرز

کانون البرز و دانشگاه خوارزمی در طرحی مشترک زیر ساخت های علمی در زمینه  فلسفه برای کودکان را فراهم می کنند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، نشست مشترک  با حضور مسوولان کانون البرز و جمعی از دانشجویان دانشگاه خوارزمی برگزار شد

محمود مروج مدیر کل کانون البرز در این نشست اشاره ای گذرا به بازدیدش از دانشگاه خوارزمی  کرده و افزود : فلسفه از دل ارتباط بیرون خواهد آمدوبرگزاری این سلسله نشست ها سبب شناخت بیشتر خواهد شد و برقراری ارتباط های موثری را به دنبال خواهد داشت.

وی هم چنین ضمن تاکید بر ضرورت تربیت  نسل با اندیشه و تفکر،  بر ضرورت شناخت بیشتر همکاران کانون از طرح فلسفه برای کودکان و هم چنین شناخت بیشتر دانشجویان از کانون و فعالیت های آن تاکید کرد .

در ادامه چند تن از  دانشجویان مقطع ارشد ((فلسفه تعلیم و تربیت )) گروه روان شناسی دانشگاه خوارزمی به بیان نقطه نظرات خودشان پراختند.

 نماینده ی دانشجویان در این دیدار، ضمن تقدیر از حضورمدیر کل کانون در دانشگاه و توجه به امر مهم فلسفه برای کودکان و برگزاری چنین نشست هایی ، این جلسات را مفید خوانده و به تلاش های پژوهش گران و اساتیدو دانشجویان  این علم در استان البرز به عنوان یک پشتوانه ی غنی علمی اشاره کرده و افزود :

فلسفه برای کودکان به این مفهوم است که فرصت اندیشه برای کودکان پدید بیاید  و آن ها می توانند با درست اندیشیدن  در برابر مسایل مختلف برخورد مناسبی داشته باشند.

وی هم چنین به آسیب های حین آموزش هم اشاره کرده و آموزش فلسفه را به یک عمل جراحی حساس تشبیه کرد که اگر به صورت صحیح انجام نشود، علاوه بر این که  مشکلی را رفع نخواهد کرد، خود می تواند مشکل آفرین باشد.

دیگر دانشجویان این جمع نیز در سخنان جداگانه ای به تشریح طرح های علمی  وعملی خود با موضوع فبک (فلسفه برای کودکان ) پرداختند .

اجرای طرح های شش ماهه ی کلاسی فبک و نتایج مثبت آن و بیان  تفاوت شیوه های اجرایی کار در کانون و کارگاه های فلسفه برای کودکان ، در خواست برگزاری کارگاه های مربوطه و سنجش میزان اثر بخشی آن ها ،

و بیان این نکته که نمی توان به بهانه ی نبودن فضای مناسب در بخش بزرگسال و پذیرش در میان اولیا، مربیان و معلمان از آموزش فلسفه غافل بود و تشریح فعالیت های مشابه اجرا ده در کانون از جمله مواردی بود که توسط این جمع مطرح شد.

  مهری فلاح معاون فرهنگی کانون البرز نیز در سخنانی ضمن تشکر از اعضای انجمن علمی دانشجویی دانشگاه خوارزمی کرج و اساتید و فعالان این حوزه که دغدغه ی کار با کودکان را دارند، "سوال " را به عنوان ابزار فلسفه معرفی کرده و ادامه داد : دغدغه ی ما هم نحوه ی ایجاد صحیح تفکر در کودکان ونوجوانان و آماده کردن آن ها برای زندگی آینده شان است .

وی هم چنین به تجربیات و فعالیت های همکاران کانون اشاره کرده و با اشاره به برگزاری کارگاه هایی در این زمینه وجود منابع مکتوب و پژوهش در این زمینه را کار گشا دانست.

طاهره گرمسیری کارشناس فرهنگی کانون البرز نیز با اشاره با دوره های آموزشی و فعالیت های انجام شده در این زمینه در کانون،  به لزوم توجه به فعالیت های کانون و در نظر گرفتن بازه ی زمانی مدت دار برای مشاهده ی نتایج تاکید کرد.

وی همچنین در بخشی از سخنانش به تجربه ی کشورهای موفق در زمینه ی تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش اشاره کرد و نمونه هایی از فیلم ها و کتاب های کانون را در این زمینه معرفی کرد.

محمود مروج ، مدیر کل کانون البرز در پایان این نشست ضمن تشکر از حاضرین بر لزوم پایداری این جلسات تاکید کرده  و از دانشجویان خواست از تصمیمات عجولانه خود داری کرده و منتظر نباشند تا به سرعت به یک قالب اداری تعریف شده برسند و از آن ها خواست که با هماهنگی معاون فرهنگی در مراکز حضور یافته و از نزدیک با فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی کانون آشنا شده و ضمن شناخت صحیح کانون و فعالیت های آن، نحوه ی همکاری و نقاط مشترک را برای رسیدن به هدف چگونگی برنامه ریزی برای تربیت نسلی با انواع تفکر فلسفی بررسی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =