سفر چهار فصل کتاب در سیستان و بلوچستان آغاز شد

نمایشگاه چهار فصل کتاب با معرفی کتاب‌های مناسب ناشران کودک و نوجوان و با هدف ترویج و توسعه‌ی فرهنگ کتاب‌خوانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، با برپایی یک نمایشگاه در کانون استان سفر چهار فصل کتاب در سیستان و بلوچستان آغاز شد.

در مراسم افتتاح این رویداد فرهنگی، مدیرکل کانون استان گفت: در این نمایشگاه 257 عنوان کتاب از تازه‌ترین انتشارات کانون پرورش فکری و دیگر انتشارات کشور به نمایش گذاشته شده است.

معصومه هادی سپس با اشاره به سرانه‌ی مطالعه در کشور عنوان کرد: این حرکت فرهنگی مدتی است در کشور آغاز شده و راهی است برای معرفی تازه‌ترین کتاب‌های منتشر شده به فرهنگ‌دوستان، تا از این طریق بتوان فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را در کودکان و نوجوانان و جامعه گسترش داد.

وی در ادامه همکاری سایر نهادها، برای موفقیت در این کار را امری ضروری دانست و خاطر نشان کرد: کتاب و کتاب‌خوانی همواره یکی از دغدغه‌های کانون پرورش فکری است و شکل‌گیری این جریان نیز برای کمک به این فعالیت ضروری صورت گرفته است که در این راه کمک نهادهای فرهنگی، به خصوص آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی می‌تواند به موفقیت این جریان کمک کند و یک حرکت فرهنگی بزرگ را در استان سیستان و بلوچستان رقم بزند.

مدیرکل کانون استان هم‌چنین افزود: این کتاب‌ها در کمیته‌ی نظارت بر محتوای کانون و در سطح ملی مورد تایید قرار گرفته‌اند و با ویژگی‌های سنی و عاطفی کودکان تناسب دارد  که این حساسیت در انتخاب محتوا را می‌توان یکی از رازهای اعتماد خانواده‌ها به کانون دانست.

هادی سپس عنوان کرد: با توجه به پراکندگی جغرافیایی استان امکان برپایی این نمایشگاه در سایر نقاط استان، در این فرصت محدود، نیست و در حال حاضر همکاران ما آماده‌ی ثبت سفارش‌های علاقه‌مندان هستند که این سفارش‌ها در کوتاه‌ترین زمان به دست آنان خواهد رسید.

وی در پایان ضمن تشکر از حضور مهمانان در مراسم افتتاح این نمایشگاه، اظهار امیدواری کرد: با کمک این عزیزان و سایر نهادهای فرهنگی، کتاب‌های ارزشمندی در اختیار مردم قرار بگیرد تا همگان از نتیجه‌ی آن بهره‌مند شوند.

قابل ذکراست در این نمایشگاه 45 عنوان کتاب از انتشارات کانون و 207 عنوان کتاب از سایر انتشارات مورد تایید کانون پرورش فکری، تا پایان دی ماه در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد و پس از آن استان خراسان جنوبی میزبان این کتاب‌ها خواهد بود.

این نمایشگاه در اداره کل کانون پرورش فکری استان واقع در بلوار جمهوری اسلامی، جنب شهرداری منطقه‌ی یک پذیرای علاقه‌مندان است.

گفتنی است طرح چهار فصل کتاب به منظور معرفی کتاب‌های مناسب ناشران کودک و نوجوان و با هدف ترویج و توسعه‌ی فرهنگ کتاب‌خوانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =