ویژه برنامه‌ی نقد فیلم تئاتر در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

ویژه برنامه‌ی نقد فیلم تئاتر در ادامه‌ی فعالیت‌های چهار فصل کتاب در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، ویژه برنامه‌ی نقد فیلم تیاتر در  ادامه‌ی فعالیت‌های چهار فصل کتاب در کانون استان برگزار شد.

در ابتدای این ویژه برنامه مدیرکل کانون استان ضمن خیرمقدم به مهمانان، و ابراز خرسندی از حضور در جمع کودکان و نوجوانان کانونی گفت: شما سرمایه‌های ارزشمند کشور هستید که در آینده اداره‌ی امور کشور به دست شما خواهد بود و راه رسیدن به این مهم این است که شما با دقت تخصص‌ها را فرا بگیرید که حضور در چنین نشست‌هایی یکی از راه‌های کسب این مهارت‌ها است.

معصومه هادی یکی دیگر از فایده‌های شرکت در نشست‌های نقد و بررسی را اینگونه بیان کرد: در دنیای امروز اگر گوشی شنوا، نگاهی تیزبین و زبانی گویا نداشته باشیم نمی‌توانیم حرف دلمان را به زبان بیاوریم و از حق خودمان دفاع کنیم اما آشنایی با فن نقد سبب می‌شود با دقت مسایل گوناگون را ببینیم، حرف‌ها را بشنویم و در ادامه اگر نظری داشته باشیم با شهامت مطرح کنیم.

" در نظر گرفتن حق خود و احترام به حقوق دیگران " از دیگر فایده‌های حضور در این نشست‌ها بود که مدیرکل کانون به آن اشاره کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: برای اینکه نقد درستی از آثار ارایه دهیم لازم است اصول این کار را بدانیم تا اظهار نظرهای ما علمی و دقیق باشد زیرا در صورت آشنا نبودن با اصول نقد نمی‌توانیم زاویه‌های پنهان اثر را به درستی درک کنیم.

مدیرکل کانون در پایان به اعضا توصیه کرد فیلم‌های خوب را ببینند زیرا دریچه‌ای است برای آشنایی با فرهنگ‌های و دیدگاه‌های گوناگون.

پس از سخنان مدیرکل کانون یکی از فیلم تئاترهای مربوط به چهار فصل کتاب برای حاضران نمایش داده شد و در ادامه کارشناس نقد فیلم با ذکر تاریخچه‌ای از فیلم و سینما گفت: آثار هنری قصه‌هایی هستند که برای ما از دنیاهای گوناگون سخن می‌گویند و هر چه این آثار بهتر باشند بر ما اثر بیشتری می‌گذارند.

مهدی رخشانی سپس افزود: نقد یک اثر به ما کمک می‌کند که آن را بهتر بشناسیم و برای رسیدن به این مقصود باید بسیار مطالعه کنیم.

وی همچنین در خصوص تفاوت هنر با دیگر رشته‌ها گفت: گاهی با یک اثر کوچک هنری می‌توانیم تاثیر بزرگی بر جامعه و دنیا بگذاریم و در این مسیر هر چقدر به ذات انسانی خودمان نزدیک شویم دنیای قشنگتری خواهیم داشت.

رخشانی در پایان به پرسش‌های کودکان و نوجوانان علاقه‌مند کانون در خصوص سینما پاسخ گفت.

قابل ذکر است مهدی رخشانی از فیلم سازان جوان استان است که ساخت چند فیلم را در کارنامه‌ی کاری خود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =