نخستین نشست هماهنگی ویژه برنامه‌های دهه‌ی فجر در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون استان: بیان شفاف واقعیت‌ها و ارایه‌ی تصویری زیبا و شایسته از انقلاب می‌تواند در فهم صحیح مفاهیم انقلاب به کودکان و نوجوانان کمک کند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، با حضور کارشناسان و همکاران ستادی نخستین نشست هماهنگی ویژه برنامه‌های دهه‌ی فجر در کانون استان برگزار شد.

مدیرکل کانون استان با تبریک در پیش رو بودن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: مردم ایران، به عنوان ملتی که سرنوشت خود را آگاهانه انتخاب کرد، در برابر ستم ایستاد و در این راه مشکلات فراوانی را تحمل کرد.

معصومه هادی در ادامه افزود: مردم ایران سال‌های پر فراز و نشیبی را طی کردند و در سایه‌ی رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی و هدایت مقام معظم رهبری امروز در سایه‌ی آرامش و امنیت از نعمت آزادی بهره‌مند هستند.

وی سپس در خصوص نقش کانون در حفظ این دستاورد گرانبها عنوان کرد: پرورش فکر و روح کودکان و نوجوانان بر عهده‌ی ماست و ما وظیفه داریم با بهره‌گیری از ویژه برنامه‌های گوناگون فرهنگی، هنری و ادبی این دستاوردها را به آنان منتقل کنیم.

مدیرکل کانون " وسعت اطلاعات کودکان و نوجوانان امروز " را نشانه‌ی وجود زمینه‌ی یادگیری در آنان دانست و در ادامه افزود: استفاده از شیوه‌های ساده برای انتقال مفاهیم به کودک و نوجوانی که در بسیاری از موارد اطلاعات بیشتری نسبت به پدر و مادر خود دارد، تاثیری نخواهد داشت.

هادی " بالا بردن سطح دانسته‌ها، به کارگیری خلاقیت در انجام فعالیت‌ها و استفاده از شیوه‌های نوین " را نکته‌های اساسی دانست که مربیان کانون لازم است به آنها مجهز باشند تا بتوانند اطلاعات کودکان و نوجوانان را پالایش کنند و با کشف و پرورش توانایی‌های مخاطبان، به آنان قدرت تصمیم گیری بدهند.

مدیرکل کانون در ادامه با اشاره به دهه‌ی فجر و ویژه برنامه‌های پیشنهادی همکاران گفت: بیان شفاف واقعیت‌ها و ارایه‌ی تصویری زیبا و شایسته از انقلاب می‌تواند در فهم صحیح مفاهیم انقلاب به کودکان و نوجوانان کمک کند که با توجه به توانمندی همکاران می‌توان برنامه‌های با کیفیتی اجرا کرد.

هادی با تاکید بر مشارکت اعضا در اجرای ویژه برنامه‌ها گفت: انجام کارهای پژوهشی در خصوص پیروزی انقلاب اسلامی و زمینه‌های آن می‌تواند بخش جذابی برای اعضای علاقه‌مند باشد تا بتوانند شناخت خوبی در این زمینه به دست بیاورند.

توجه به کودکان و نوجوانان روستاها و حاشیه‌ی شهرها نکته‌ی دیگری بود که مدیرکل کانون با تاکید بر آن گفت: با توجه به تعداد مراکز فرهنگی هنری و وسعت استان، بسیاری از کودکان و نوجوانان امکان حضور در مراکز را ندارند و لازم است تدبیری اندیشیده شود تا همکاران با حضور گسترده‌تر در این مناطق، ویژه برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب را برای آنان اجرا کنند.

قابل ذکر است پیش از سخنان مدیرکل کانون استان، همکاران حاضر در جلسه پیشنهادهای خود را ارایه کردند تا در نشست‌های آتی مورد برسی قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =