کد خبر: 276191
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
" کتابخانه‌های سیار " پیام آوران شادی

کتابخانه‌های سیار کانون پرورش فکری در سیستان و بلوچستان شادی و آگاهی را به مخاطبان هدیه می‌کنند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، کتابخانه‌ی سیار کانون استان، با حضور در میان مخاطبان خود، شادی و آگاهی را به آنان هدیه می‌کنند.

با توجه به رسالت کانون پرورش فکری در خصوص ارایه‌ی خدمات فرهنگی، هنری و ادبی به همه‌ی کودکان و نوجوانان کشور و ایجاد زمینه‌های رشد و پرورش توان فکری و شکوفایی استعدادهای آنان، فرصتی ایجاد شده تا مخاطبان، با حضور در مراکز فرهنگی هنری، از این خدمات بهره‌مند شوند.

از سوی دیگر کمبود مراکز ثابت فرهنگی هنری در مراکز شهری و نبود این مراکز در روستاها، ایجاد کتابخانه‌های سیار را در پی داشت که پاسخی به این نیاز فرهنگی بود.

در سیستان و بلوچستان نیز، که جوان‌ترین بافت جمعیتی کشور را دارد، مربیان کانون در ۲۶ مرکز ثابت و یک مرکز پستی در حال ارایه‌ی خدمات فرهنگی، هنری و ادبی به مخاطبان کودک و نوجوان خود هستند.

با توجه به گسترش جغرافیایی پهناورترین استان ایران، بسیاری از کودکان در روستاها و حاشیه‌ی شهرها امکان حضور در مراکز ثابت را ندارند که در این راستا یک مرکز سیار روستایی در حوزه‌ی سیستان و یک مرکز سیار شهری در حاشیه‌ی شهر زاهدان در حال خدمت رسانی هستند.

مربیان این دو مرکز با حضور در میان کودکان و نوجوانان مشتاق روستاها و حاشیه‌ی شهرها با نمایش فیلم، امانت کتاب، اهدای کتاب، برپایی کارگاه‌های هنری و ادبی خدماتی را به آنان ارایه می‌دهند و شادی را برایشان به ارمغان می‌آورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =