تدوین برنامه‌های فرهنگی ویژه دهه فجر برای کودکان ونوجوانان

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران و مسؤول کمیته کودک ونوجوان دهه فجر استان از تدوین برنامه‌های فرهنگی ویژه دهه فجر برای کودکان ونوجوانان استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، مدیر کل این کانون در جلسه کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان که با حضور دستگاه‌های عضو برگزار شد؛ سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و افزود: مردم ایران آگاهانه و با رهبری خردمندانه حضرت امام خمینی(ره) مسیر و سرنوشت خود را تعیین کردند.

وی عدالت،آزادی، ساده زیستی و ظلم ستیزی را عمده ترین دست آورد انقلاب  دانست و اضافه داشت:هدایت عالمانه مقام معظم رهبری در ادامه مسیر انقلاب باعث اقتدار و سلامت نظام شده است.

*انتقال هنرمندانه مفاهیم انقلاب به نسل جدید

محمد علی یزدان‌شناس با بیان سخنی از حضرت امام، مبنی بر اینکه"سربازان ما در گهواره هستند" بر اهمیت نسل نو اشاره نمود و تصریح کرد: انتقال مفاهیم و فرهنگ انقلاب اسلامی به نسل‌های جدید، محوری‌ترین برنامه برای حفظ و حراست از ارزش‌های اسلامی و انقلابی است.

مسؤول کمیته کودک ونوجوان دهه فجر استان مازندران از حساسیت کار و وظیفه دستگاه‌های متولی حوزه کودک ونوجوان سخن گفت واظهار داشت: انتقال درست و موثر مفاهیم انقلاب با روش هنرمندانه ، از جمله وظایف این دستگاه‌هاست.

یزدان‌شناس این راهم گفت که مفهوم انقلاب؛ زندگی درست، باعزت و اثرگذار است و بر این اساس وظیفه داریم در جهت رشد و شکوفایی ذهنی و جسمی کودکان ونوجوانان این مرز و بوم در مسیر توسعه ایران عزیز کوشا باشیم.

تلاش برای تبیین چهره واقعی اسلام و انقلاب  از جمله تاکیدات مدیر کل کانون مازندران در این جلسه بود. وی بر این اساس یادآور شد: ما نیز مکلفیم به عنوان دستگاه‌های فرهنگی، در ادامه این مسیر ضمن برنامه ریزی درست و محتوایی؛ برنامه‌های ارزشمندی برای نسل نواندیش و مهم ایران اسلامی تدوین نماییم.

*تولید برنامه‌های جذاب و منطبق بر سلیقه مخاطب کودک ونوجوان

مسوول کمیته کودک ونوجوان دهه فجر استان مازندران به بیان انتظارات این مجموعه از دستگاه های حاضر پرداخت و خاطر نشان ساخت: توجه به برنامه‌های جذاب، شاد و در شان انقلاب ومنطبق بر سلیقه و پسند مخاطب کودک ونوجوان را ازمهم‌ترین اهداف این کمیته عنوان کرد وبر آن تاکید نمود .

گفتنی است در این جلسه که با حضور نمایندگان ادارات کل؛ آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد و کانون پرورش فکری برگزار شد، هریک به بیان برنامه‌های پیشنهادی خود پرداخته و بحث و گفتگو کردند.

بر اساس ارایه برنامه‌های ارایه شده توسط نمایندگان عضو کمیته؛ برپایی نمایشگاه دست‌سازه‌های اعضای کانون پرورش فکری- برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی و تقدیر از برگزار کنندگان این جشنواره- اردوی جهادی مربیان کانون در روستاه‌های دور افتاده و محروم با اهدای کتاب به کودکان و اجرای نمایش تئاتر عروسکی برای کودکان ونوجوانان و عموم خانواده‌ها در ایام بهمن ماه در سینما کانون، کانون پرورش فکری- برگزاری سراسری زنگ انقلاب- برگزاری مسابقه کتاب و اهدای کتاب به دانش آموزان- برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری-برگزاری جشن مهدهای کودک - نمایشگاه آثار کودکان با موضوع انقلاب - توزیع بسته‌های فرهنگی برای مدد جویان امداد- اردوی ویژه مددجویان کمیته امداد- برگزاری جشن تکلیف و مسابقات مرتبط با ایام دهه فجرو همچنین از جمله اقدامات این کمیته برای گرامی‌داشت ایام الله دهه فجر است.

عضویت کمیته کودک ونوجوان دهه فجر استان مازندران را: کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد و صدا و سیما تشکیل داده اند.

گفتنی است: این کمیته با ترکیب همین دستگاه‌ها وبا مسؤولیت کانون‌های پرورش فکری، در شهرستان‌ها نیز برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =