اجرای بیش از ۶۰۰ ویژه برنامه‌ی کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان در دهه‌ی فجر

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان از اجرای بیش از ۶۰۰ ویژه برنامه در سالکرد پیروزی انقلاب اسلامی در مراکز فرهنگی هنری خبر داد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان، مسئول کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی ویژه‌برنامه‌های این کمیته را، برای اجرا در سی و نهمین سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی، تشریح کرد.

مدیرکل کانون با تبریک فرارسیدن ایام دهه‌ی فجر گفت: پس از ابلاغی که از سوی ستاد دهه‌ی فجر مبنی بر مسئولیت کانون در کمیته‌ی کودک و نوجوان به این اداره‌کل رسید، نشست‌هایی با اعضای این کمیته برگزارشد و با بررسی پیشنهادها جدول ویژه‌برنامه‌های کمیته‌ی کودک و نوجوان دهه‌ی فجر، برای اجرا در زاهدان و دیگر نقاط استان، تدوین شد.

معصومه هادی " اثربخشی " را ویژگی برنامه‌های کمیته‌ی کودک و نوجوان برای اجرا در دهه‌ی فجر عنوان کرد و در این باره گفت: این ویژه برنامه‌ها با رویکردی خلاقانه، شادی آفرین و با مشارکت فعال اعضا برای مخاطبان کودک و نوجوان برگزار خواهد شد تا در ذهن آنان ماندگاری بیشتری داشته باشد.

وی در ادامه افزود: علاوه بر برنامه‌های مشترک با سایر دستگاه‌ها، کانون ویژه‌برنامه‌هایی برای استفاده‌ی اعضا و دانش‌آموزان، در طول دهه‌ی فجر، تدارک دیده تا مخاطبان بیش از پیش با انقلاب اسلامی و دست‌آوردهای آن آشنا شوند و آرمان‌ها و اهداف انقلاب، در بستر هنر، به آنان معرفی شود.

هادی سپس به اجرای بیش از ۶۰۰ برنامه‌ی فرهنگی، ادبی و هنری در مراکز سراسر استان برای مخاطبان اشاره‌کرد و در شرح این فعالیت‌ها گفت: هم‌زمان با تمام کشور، برنامه‌های این کارگروه با نواختن زنگ انقلاب در یکی از مدارس سطح شهر زاهدان و دیگر شهرستان‌ها آغاز خواهد شد.

مدیرکل کانون در ادامه اشاره‌ای به تجربه‌ی موفق کانون استان در سال‌های گذشته و اعزام مربیان به مدارس برای روایت‌گری انقلاب داشت و در این‌باره گفت: مربیان کانون با مراجعه به مدارس، روایت‌های انقلاب را در قالب قصه برای دانش‌آموزان بیان می‌کنند که بسیار مورد توجه مخاطبان و مسئولان آنان قرارگرفته است و امسال نیز برهمین اساس " روایتگری انقلاب به زبان قصه و نمایش " طراحی شده که در آن همکاران ما در ۲۹ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی استان، هر روز با حضور در مدارس و با استفاده از زبان هنر و ادبیات در قالب قصه، طنز، نقاشی، مسابقه و روایت‌گری، شادی پیروزی انقلاب را با کودکان و نوجوانان تقسیم می‌کنند.

آذین بندی مراکز، افتتاح نمایشگاه آثار تجسمی مربیان و اعضا در اداره کل و مراکز فرهنگی هنری استان و پخش فیلم در سینما کانون دیگر برنامه‌های اجرایی در طول دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی‌است که برگزار خواهد شد.

هادی همچنین از برپایی نشست‌های تخصصی در این روزها خبر داد و گفت: بررسی دستاوردهای انقلاب و هدف‌ها و آرمان‌های آن در کنار دشمن شناسی و یادآوری حماسه‌های ملی موضوعاتی است که با حضور همکاران مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

برگزاری مسابقه‌های گوناگون همچون کارت پستال سازی و عکس در مدارس و مراکز کانون و جشنواره‌ی بازی‌های بومی و محلی از دیگر ویژه‌برنامه‌های کمیته‌ی کودک و نوجوان، برای مخاطبان است که هادی به آنها اشاره کرد.

مدیرکل کانون هم‌چنین از اجرای ویژه‌برنامه‌ای با عنوان " نمایش صحنه‌ای و سرودهای انقلابی " خبر داد و در این خصوص عنوان کرد: این برنامه توسط مربیان در همه‌ی مراکز فرهنگی هنری استان برگزار خواهد شد که با توجه به جذابیت آن پیش بینی می‌شود مورد استقبال کودکان و نوجوانان قرار خواهد گرفت.

برگزاری جشن‌های محوری در سه حوزه‌ی سیستان، زاهدان و بلوچستان در مراکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک زابل، شماره‌ی یک ایرانشهر و مجتمع زاهدان برنامه‌های دیگر این کمیته بود که هادی به آنها اشاره‌کرد.

مدیرکل کانون در ادامه‌ی معرفی ویژه‌برنامه‌های دهه‌ی فجر از برگزاری " صبح شعر و داستان انقلاب " نام‌برد که در آن آثار برگزیده‌ی اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری در زمینه‌ی انقلاب و دفاع مقدس قرائت خواهد شد و برگزیدگان جوایزی دریافت خواهند کرد.

هادی همچنین با اشاره به استقبال خانواده‌ها از ویژه برنامه‌ی " شب قصه و لالایی " گفت: با توجه به تاثیر خوبی که این ویژه برنامه‌ی " چهارشنبه شب‌های کانون " از زمان آغاز بر خانواده‌ها گذاشته، چهارشنبه‌ی پایانی دهه‌ی فجر، این برنامه با رویکرد پیروزی انقلاب برای مخاطبان اجرا خواهدشد.

در پایان دهه‌ی فجر نیز همکاران در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت خواهند کرد و هم‌چنین از سوی کانون پرورش فکری، جشنواره‌ی نقاشی و ایستگاه طراحی چهره به مناسبت پیروزی انقلاب، در مسیر راهپیمایی برگزار خواهدشد.

قابل ذکر است کاروان فرهنگی با عنوان " شور و نشاط انقلابی " با حضور همکاران بخش سیار در حاشیه‌ی شهرها، شهرهای بدون مرکز و روستاها برای دانش آموزان برگزار خواهدشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =