اهدای کتاب‌های داستانی خط‌ بریل به دانش‌آموزان مدارس استثنایی

مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در مدارس استثنایی حضور یافته و با اهدای کتاب‌های داستانی به خط بریل امکان بهره‌مندی دانش‌آموزان روشن‌دل را از نعمت کتاب فراهم ساخت.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان با حضور در مدرسه استثنایی گلسار گرگان ضمن نواختن زنگ انقلاب از نزدیک با معلمان و دانش آموزان این مدرسه دیدار و گفت‌وگو کرده و با اهدای کتاب های داستانی به خط بریل امکان بهره مندی دانش‌آموزان روشن‌دل را از نعمت کتاب فراهم ساخت.

در این دیدار صمیمانه که مدیر و کارشناس آموزش و پرورش استثنایی استان و مسئول روابط عمومی، مدیرکل کانون را هم‌راهی می کردند، عبدالرحیم سیفی طی سخنانی از بودن در جمع باصفای مربیان و دانش‌آموزان مدارس با نیازهای‌ویژه ابراز خرسندی نموده و خطاب به معلمان گفت: کار شما مربیان همانند نام مدارستان استثنایی است.

ایشان از برگزاری دوره ضمن خدمت کوتاه‌مدت ویژه مربیان مدارس استثنایی در مراکز فرهنگی هنری کانون خبر داده و تصریح کرد: با آموزش روش‌های قصه‌گویی، ساخت کاردستی و نمایش‌خلاق امکان انتقال هنرمندانه بسیاری از مفاهیم درسی و تربیتی به دانش‌آموزان فراهم خواهد شد.

مدیرکل کانون در ادامه در مدارس استثنایی فرزانگان و مهر و فدک نیز حضور یافته و از نمایشگاه دست سازه‌ها و کارگاه خیاطی و کلاس های درس دانش‌آموزان دیدن نموده و با دانش‌آموزان به گفت‌وگو پرداخت.

معرفی توانمندی‌های دانش‌آموزان به جامعه در قالب برپایی نمایشگاه، تهیه آرشیوی از تولیدات و دست‌ساخته‌ها و عرضه محصولات تولیدی به ادارات و نهادها با هدف ایجاد اشتغال برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از جمله پیشنهادهایی بود که توسط مدیرکل کانون مطرح گردید.

عباس خانعلی مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان گلستان نیز ضمن قدردانی از زحمات مجموعه کانون از مراکز فراگیر کانون پرورش فکری به عنوان بهترین و مناسب ترین مکان برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای بچه ها نام برده و از مربیان مدارس استثنایی خواست تا با حضور مستمر در این مراکز ضمن مهارت‌آموزی، امکان بهره‌مندی دانش‌آموزان را از خدمات فرهنگی و هنری کانون فراهم سازند.

گفتنی است اهدای کتاب‌های داستانی خط بریل به مدارس استثنایی سراسر استان در پی دیدار چندی پیش دانش‌آموزان و مربیان مدارس استثنایی گرگان با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و درخواست یکی از دانش‌آموزان روشن‌دل صورت گرفت که موجب خرسندی و شادی این دانش‌آموزان گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =