دیدار مدیرکل و کارکنان کانون سمنان با خانواده شهید نصیری

مدیرکل و جمعی از کارکنان کانون پرورش فکری استان سمنان با خانواده شهید نوجوان عبدالحمید نصیری دیدار کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان به همراه جمعی از کارکنان این اداره‌کل در روز بزرگ‌داشت شهدا با خانواده شهید عبدالحمید نصیری دیدار و گفت‌وگو کرد.

دریچه مطالعه راهی به‌سوی شهادت

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در این دیدار با ذکر صلواتی، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و هفته‌ی زن و بزرگ‌داشت مقام مادر، تجلیل از مقام شامخ شهدای هشت‌سال دفاع مقدس به‌ویژه شهدای نوجوان و پاسداشت حماسه‌ی این غیورمردان وطن را وظیفه‌ی همگانی عنوان و خاطرنشان کرد: انتقال مفاهیم ارزشمندی مانند فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروز جامعه از برنامه‌های شاخص کانون پرورش فکری است.

جمال با اشاره به عضویت شهید نصیری در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری شهرستان سمنان، افزود: شهید از اعضای فعال و به‌ویژه کتاب‌خوان این مرکز فرهنگی‌هنری بود.

وی در ادامه با بیان اینکه، شهدا راه خود را انتخاب کردند بر زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا در تمامی فعالیت‌ها تأکید و خاطرنشان کرد: شهید نصیری نوجوان از دریچه‌ی مطالعه، به سوی شهادت راه یافت.

جمال همچنین بیان داشت: شهیدان، انسان‌هایی عاشق و وارسته و گلچین‌شده‌ی این روزگار بودند و از جان و هستی خود که با ارزش‌ترین سرمایه است در راه دفاع از سرزمین‌شان گذشتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، پیش از قرائت متن لوح سپاس و اهدای آن به مادر شهید، دیدار با خانواده شهدا را مایه افتخار و نوعی تجدید قوای روحی و آن را موجب برکت فعالیت‌ها، عنوان و تصریح کرد: نقش مادران شهدا در تربیت فرزندانی این چنین مخلص و صادق و خداجو بسیار با ارزش و امنیت و بهترین راه پاسداشت خون شهدا، خدمت صادقانه به مردم است.

در این دیدار، برادر شهید نصیری با بیان اینکه عبدالحمید، کوچک‌ترین فرزند خانواده و رابطه‌ی عاطفی شدیدی با مادرش داشت، به بیان خاطراتی از شهید پرداخت و صبوری، مردم‌داری، کمک به نیازمندان، برپایی نماز اول وقت، احترام به والدین به ویژه مادر، ارزش‌گذاری به تحصیل علم و ایمان و ولایت‌پذیری و عشق به وطن و اسلام را از ویژگی‌های ممتاز و برجسته‌ی او عنوان کرد.

گفتنی است شهید عبدالحمید نصیری، سال ۱۳۴۷ در سمنان متولد شد و هفتم شهریورماه ۱۳۶۲ در سن ۱۵ سالگی در منطقه سردشت به درجه رفیع شهادت رسید و مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری سمنان به نام این شهید والامقام نامگذاری شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =