کد خبر: 277874
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
بازدید 768
همدلی و تعامل ، رویکرد کانون البرز در سال ۹۷

مدیر کل کانون البرز همدلی بیشتر و تعامل در زمینه های مختلف را اصلی ترین رویکرد کانون استان در سال ۱۳۹۷، عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، در آخرین جلسه شورای فرهنگی سال ۱۳۹۶، محمود مروج، مدیر کل کانون البرز، ضمن ابراز تاسف و تسلیت بابت در گذشت شعبان(شاپور) جعفری، از همکاران استان و آرزوی صحت و سلامت برای تمام همکاران، از تلاش های ارزشمند تمام همکارانش در بخش های مختلف کانون استان، تشکر و قدر دانی کرد.

مروج با اشاره به برگزاری گردهمایی مدیران ستادی و استانی کانون در اسفند ماه ۹۶، تلاش مدیران ارشد مجموعه برای فراهم کردن انتظارات به حق کارکنان را ستود و اولویت اول مدیر عامل مجموعه را اخلاق سازمانی عنوان کرد و افزود :ما هم باید در حد توان خود تلاش کنیم تا خودمان و مجموعه ی کاری مان را بیشتر شناخته و در نتیجه با اخلاق مناسب سازمانی ، کار های موثر فرهنگی انجام دهیم .

مدیر کل کانون البرز هم چنین تاکید مدیران ارشد را بر استفاده از قابلیت ها و امکانات فضای مجازی و رفتار بر مبنای شعار سال با عنوان تمرین زندگی، مهارت های زندگی و شغلی و امداد فرهنگی، بسیار به جا و مناسب خواند .

این مقام مسوول هم چنین برگفت و گو و انجام فعالیت ها بر مبنای گفت و گوی صحیح تاکید کرد.

پس از سخنان مقدماتی مدیر کل مسوولین مراکز به ترتیب در خصوص دستور جلسه اول با موضوع " اهم فعالیت ها و موفقیت ها و ناکامی های مرکز در سال ۹۶ و انتقادات و پیشنهادات"، گفت و گو کردند.

مریم فلاح نژاد مسوول مرکز هشتگرد، پرورش تفکر منطقی و نقادانه از طریق اجرای طرح ((فبک)) یا فلسقه برای کودکان را از طرح های موفق این مرکز در سال ۹۶ خواند که تقریبا به رشد کیفی تمام فعالیت ها به ویژه کتاخوانی کمک کرده است.

مدیر کل کانون نیز نشاط و همدلی و حضور پر شور در تمام فعالیت ها را از ویژگی های بارز این مرکز خواند.

نرمین کریمی، مسوول مرکز مجتمع کرج نیز ضرب المثل ها وآشنایی کودکان ونوجوانان با ادبیات شفاهی ایران ، فرآیندی بودن فعالیت ها با مشارکت اعضا ، جذب اعضا نوجوان و حضور حداکثری آن ها در برنامه های مرکز به ویژه جشنواره ی قصه گویی را از اهم موفقیت های این مرکز در سال ۹۶ عنوان کرد.

محمود مروج نیز آرامش و صبوری و تعامل خوب همکاران مجتمع در پیشبرد برتامه ها را از نکات قوت این مرکز خواند.

میترا فرهادیان، مسوول مرکز شماره دو کرج نیز در سخنانی با اشاره به " کتابخوانی و حفظ محیط زیست" به عنوان دو اولویت این مرکز در سال ۹۶، مشارکت خوب اعضا و والدین و برگزاری دوره های مختلف با همکاری کارشناسان سایر سازمان ها و انجام پژوهش های کاربردی و ایجاد لذت خواندن در کودکان ونوجوانان  را از موفقیت های این مرکز دانست.

مدیر کل کانون نیز داشتن احساس مسوولیت ویژه به کانون را از جمله نقاط مثبت این مرکز دانست.

فاطمه علیپور،  مسوول مرکز شماره یک کرج نیز برگزاری نشست های مختلف و تلاش در جهت شناخت مرکز و اعضا و والدین و همکاران را از جمله فعالیت های مهم در سال ۹۶ عنوان کرده و افزود :

حضور فعال و مشارکت والدین در برنامه ها به ویژه برنامه معرفی سرزمین را از نکات مهم دانست .

مدیر کل کانون نیز عملکرد هوشمندانه با توجه به شرایط مرکز و ارتباط موثر با اولیای تربیتی را از نقاط قوت این مرکز عنوان کرد.

لیلی همتی ، مسوول مرکز شماره چهار کرج نیز نهادینه کردن ارزش های اخلاقی را از اولویت های این مرکز خواند و گفت :

به همین منظور سعی کردیم روحیه ی پرسش گری و کند و کاو و تفکر انتقادی را در اعضا رشد  دهیم، وی برنامه ریزی فعالیت ها با مشارکت اعضا و اجرای فعالیت ها توسط آنان  و اجرای فعالیت های ویژه برای مدارس طرح کانون – مدرسه و مدارس مناطق محروم خارج از طرح را را از نقاط قوت این مرکز عنوان کرد.

مدیر کل کانون نیز، سرمایه گذاری برای نوجوانان و فعالیت محور بودن مرکز را به عنوان نقاط قوت عنوان مرد .

زهرا باقری زمان مسوول مرکز شماره سه کرج نیز با اشاره به توجه به "اقوام ایرانی" با توجه به بافت شهر کرج(ایران کوچک ) و تعامل با سایر سازمان ها و اجرای فعالیت های گروهی و مشارکتی را از موفقیت ها ی سال ۹۶ عنوان کرد و افزود ما در طی یک طرح و مجموعه برنامه سعی کردیم نهادهای اجتماع از جمله خانواده را به اعضا و دانش آموزان معرفی و نقش گروه و فعالیت های گروهی را برای اعضا روشن کنیم و در سال آینده نیز به بیان اهمیت و نقش فرد در گروه خواهیم پذداخت.

مدیر کل کانون نیز تعامل و ارتباط اخلاق مدارانه و فعالیت در فضای ویژه را از نقاط قوت این مرکز خواندند.

تشکر از همکاری مراکز و مشارکت در فعالیت های استانی و کشوری، ضرورت انجام بازدید های بیشتر ، تکریم ارباب رجوع، پاسخ گویی به موقع و مناسب به مطالبات و در خواست های همکاران، داشتن برنامه های فرآیندی و بلند مدت از جمله مواردی بود که توسط مسوولین و کارشناسان در انتهای این بخش مطرح شد .

دستور جلسه دوم این نشست نیز رویکرد جدید کانون و مسوولان ارشد در خصوص خدمت رسانی فرهنگی در ایام تعطیلات بود .

در ابتدا دستور العمل ارسالی از طرف معاون فرهنگی کشور قرائت شد و در ادامه مدیر کل کانون در سخنانی ضمن لزوم توجه به شیوه نامه ها و اجرای مناسب برنامه ها بر اساس اهداف بالا دستی تاکید و عنوان کردند باید در این زمینه بهترین اجرا کنند باشیم.

وی هم چنین بر ضرورت بحث و گفت و گو در این خصوص تاکید کرده و افزود :

رویکرد این است که بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که کودکان ونوجوانان، اوقات فراغت خود را مفید بگذرانند.

این مقام مسوول از همکاران خواست که با توجه به انتخاب مرکز مجتمع ، طبق دستور العمل ارسالی و داشتن فضای مناسب از لحاظ سیستم نگهبانی و ... همه ی کسانی که علاقه مند به خدمت رسانی در ایام تعطیلات هستند، آمادگی خود را از طریق مکاتبه اعلام کنند.

در ادامه مسوولین و کارشناسان به بیان دیدگاه های خود پرداخته و نکات مختلفی را در خصوص مزایا و آسیب های احتمالی اجرای این طرح، عنوان کردند.

توجه به کانون گرم خانواده و سوق دادن بچه ها به حضور در کنار والدین با توجه به زندگی های پر مشغله ی امروزی و توجه به زیر ساخت های مناسب  برای اجرای این طرح، از مهم ترین نکاتی بود که توسط همکاران مطرح شد .

محمود مروج مدیر کل کانون استان، در پایان این مراسم با اهدا لوح تقدیر ،  گل و هدیه،  از تلاش های همکاران در سال ۱۳۹۶،  قدر دانی کرد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =