همزمان با نشست هم اندیشی مسئولان مراکز فرهنگی هنری استان چهار محال و بختیاری

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: فعالیتهای کانون باید متناسب با نیاز های روز کودکان شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان: فرزاد رحیمی مدیر کل کانون همزمان با برگزاری نشست هم اندیشی مسئولان مراکز فرهنگی هنری استان در هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم ضمن عرض تبریک به مربیان کانون از آنان به عنوان چراغ افروزان راه دانایی و پویایی یاد کرد و مربیان کانون را سکان داران پرورش و خلاقیت دانست.

رحیمی با بیان اینکه 30 درصد جمعیت کودکان کشور تحت پوشش فعالیتهای مراکز فرهنگی هنری استان هستند افزود: امید است در آینده 100 درصد کودکان کشور تحت پوشش این فعالیتها قرار گیرند و کانون بتواند عدالت فرهنگی را در تقسیم این فعالیتها در میان قشر مخاطب خود برقرار نماید.

مدیر کل کانون با اشاره به تغییرات عصر حاضر افزود: پذیرفتن تغییرات جامعه و متناسب سازی فعالیتهای کانون با توجه به نیازهای روز کودکان و نوجوانان باید در اولویتهای فرهنگی کانون قرار گیرد.

وی فضاسازی جذاب و با نشاط در مراکز کانون را از جمله فعالیتهای مهم مربیان مراکز دانست و افزود: تاکنون حرکتهای خوبی در جهت فضا سازی های متناسب برای مراکز اتفاق افتاده است و در گام های بعدی کانون باید بتواند فضاهای جذاب تری را برای کودکان و نوجوانان ایجاد کند.

فرزاد رحیمی آرشیو فعالیتهای مراکز را جزء اولویتهای کاری مربیان کانون دانست و بایگانی تجربیات مراکز در کار با کودکان و نوجوانان را از برنامه های مهم در کانون دانست.

رحیمی در پاره ای از صحبتهای خود با عنوان اینکه امداد فرهنگی به عنوان یک ضرورت در کانون محسوب می شود افزود: حضور موثر کانون در بخشهای امدادی و اجرای فعالیتهای فرهنگی نیز از دیگر خدمات ارزشمند کانون در جامعه است.

وی در این باره اضافه کرد برپایی دوره های آموزشی در خصوص مداخلات روانشناسی و اجرای فعالیتهایی با شعار امسال تمرین زندگی در مراکز کانون برای کودکان و نوجوانان از جمله برنامه های پیش بینی شده در این خصوص به شمار می آید.

مدیر کل کانون استان شادی را از شاخص های کانون در مباحث فرهنگی نام برد و افزود در سال جاری مراکز استان باید بتوانند به طور فعال تری در این زمینه حرکت کنند و قدم موثری در ارتقاء نشاط اجتماعی بردارند.

گفتنی است در این جلسه برنامه های پیش بینی شده از ستاد تهران و استان برای مسئوولان مراکز کانون تبیین شد و از مراکز فرهنگی هنری برتر در سال 96 تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =