کد خبر: 278689
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
بازدید 740
چشمه‌ی زلال نماز در مراکز فرهنگی‌هنری کانون گلستان جاری است

مراکز فرهنگی‌هنری کانون گلستان در قالب کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی به ترویج فرهنگ نماز در بین کودکان و نوجوانان می‌پردازند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، مربیان فرهنگی‌هنری کانون با هدف ترویج و تعمیق فرهنگ نماز اقدام به برپایی کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی نموده و کودکان و نوجوانان را با این فریضه ارزشمند الهی آشنا می‌سازند.

این مروجان فرهنگی از طریق قصه‌گویی، روخوانی کتاب، نمایش خلاق و نشست‌های بحث و گفت‌وگو، کودکان و نوجوانان را با اهمیت و ارزش‌های یک انسان نمازخوان آشنا می‌سازند.

آن‌ها با ابزار متنوع فرهنگی و هنری به برگزاری مسابقات نشریه دیواری، کاردستی و معرفی شخصیت‌ امامان معصوم (ع) پرداخته و به طور غیرمستقیم، احکام دینی و ارزش‌های انسان‌های نمازگزار را بازگو می‌نمایند.

این معلمان و مربیان ترویج فرهنگ نماز با برپایی برنامه‌هایی هم‌چون دعوت از روحانیون جوان، اردوهای تفریحی‌دینی، برپایی نماز جماعت، غبار روبی گلزار شهدا، جشن‌های تکلیف و قصه و قرائت در باغ قرآن و اجرای طرح‌هایی از بوستان معرفت، کودکان و نوجوانان را با مهارت‌های دینی و رفتاری آشنا می‌سازند.

آموزش عملی نماز، پخش‌ کلیپ‌های اخلاقی و اجرای سرگرمی‌های مهیج با موضوع نماز گوشه‌ای دیگر از فعالیت‌های کانون پرورش فکری گلستان است که توسط مربیان کتاب‌خانه‌های سیار ویژه کودکان و نوجوانان روستایی و مرزنشین صورت می‌گیرد.

گفتنی ‌است تجلیل از نمازگزاران کودک و نوجوان، قدردانی از اولگوهای رفتاری مناسب و مطلوب و بهسازی و زیباسازی فضای نمازخانه‌های مراکز ثابت از دیگر برنامه‌های انگیزشی کانون پرورش فکری گلستان در راستای ترویج و تعمیق فرهنگ نماز می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =