هم‌افزایی و تبادل فرهنگی موضوع نشست مشترک مدیران کل کانون استان های اردبیل و گیلان

مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های اردبیل و گیلان در نشست مشترک بر ضرورت‌ هم‌افزایی و تبادل فرهنگی تأکید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، در این نشست هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان اردبیل به اهمیت تبادل فرهنگی و برطرف‌سازی دغدغه‌های مشترک استان‌های هم‌جوار پرداخت و این امر را بستری مناسب برای هم‌اندیشی کارشناسان و مربیان عنوان‌ کرد.

جمادیه به تشریح جایگاه کانون در کشف و پرورش استعدادهای همه‌ی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی پرداخت و با تبیین این موضوع که مسئولیت، امانت محسوب می‌شود، افزود: هنر مسئولان و مربیان کانون جذب همه‌ی کودکان و لذت بردن از زندگی بهتر در سایه توانمندسازی آنان است.

توصیه به ترویج مهربانی در کانون و قدردانی از میهمان‌نوازی همکاران کانون استان گیلان، بخش پایانی سخنان جمادیه در این نشست به شمار می‌رفت.

اسفندیارضیائی نیز طی این نشست مشترک، اهمیت تبادل تجربه و لزوم افزایش گستره‌ی همکاری‌ها، به‌ویژه در میان استان‌های همسایه را موردتوجه قرارداد و بر ضرورت‌ ادامه یافتن چنین برنامه‌هایی تأکید کرد.

وی هم‌چنین با ابراز خرسندی از حضور همکاران کانون  استان اردبیل در گیلان گفت: دوستی‌ و صمیمت‌ها مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و تلاش برای برطرف‌سازی دل‌نگرانی‌های حوزه‌ی فرهنگ، نیازمند هم‌گرایی افزون‌تر در مجموعه‌های کانون پرورش فکری است.

مهم برشمردن تقویت خلاقیت، گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی و هم‌چنین گام‌برداشتن در مسیر گسترش عدالت فرهنگی بخش دیگر سخنان مدیرکل کانون گیلان بود. وی در پایان پیشنهاد کرد افزون بر برگزاری نشست‌های مشترک مربیان و اعضای استان‌های مختلف، زمینه تبادل فرهنگی استان‌های حاشیه‌دریای خزر با کشورهای آسیای میانه فراهم ‌شود.

شایان‌ذکر است، نشست مشترک مدیران کل و همکاران کانون استان های اردبیل و گیلان در مرکز شماره ۲ کانون بندرانزلی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =