بزرگداشت روز حکیم توس ابوالقاسم فردوسی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون گنبدکاووس

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، مراکز فرهنگی‌هنری گنبدکاووس با برگزاری جشنواره نقالی و گفت‌وگو با واحد خبر صدا و سیما روز شاعر حکیم ابولقاسم فردوسی را گرامی‌داشتند.

جشنواره نقالی مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو گنبدکاووس ویژه دانش‌آموزان

به مناسبت بزگداشت روز حکیم فردوسی، جشنواره نقالی اعضای  مراکز فرهنگی‌هنری گنبدکاووس در مرکز شماره دو این شهرستان برگزار شد.

در این جشنواره ۱۵ نفر از دانش‌آموزان مدرسه غیردولتی ره‌توشه بخشی از داستان‌های زیبا و شگفت‌انگیز رستم و سهراب را با شیوه‌ی نمایش‌های ایرانی نقالی کردند.

گفتنی است با رای طیبه جلالی مربی‌مسوول مرکز شماره یک و لطیفه انصاف مبی فرهنگی مرکز شماره دو گنبدکاووس به عنوان هیات داوران، ۳ نفر از نقالان نوجوان به عنوان برگزیده انتخاب و معرفی شدند.

لازم به ذکر است که در این روز اجرای نقالی نورا حقیقت عضو نوجوان مرکز شماره ۲ گنبدکاووس از شبکه گلستان پخش شد.

حضور مربیان مرکز شماره یک کانون گنبد کاووس در قاب سیما

به مناسبت بزرگداشت فردوسی خالق شاهنامه برنامه‌ای پژوهشی از سوی خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان گنبدکاووس در قالب گفت‌و گو با مربی‌مسوول و مربی فرهنگی مرکز شماره یک به اجرا درآمد.

در این برنامه‌ی تلویزیونی ابتدا معرفی فردوسی و بخش‌های اساطیری، پهلوانی و تاریخی شاهنامه و نیز ضرورت سرودن این اثر در میهن دوستی و هویت ایرانی، در موقعیت منحصر به‌فرد قرن چهارم هجری صورت گرفت، سپس با اشاره به کتاب‌های بازنویسی شده از شاعران و نویسندگان زبده‌ی کانونی برای کودکان و نوجوانان تشریح شد که شاهنامه کتابی برای تمامی گروه سنی است.

به گفته‌ی این مربیان کانونی کشف رمز و رازهای داستان‌های شاهنامه، نکوداشت پهلوانانی که جان خود را برا مرز و بوم خود در طبق اخلاص گذاشته‌اند و سیر حوادث تاریخی برای نوجوانان بسیار جذاب و با اهمیت است.

گفتنی‌است شرح این برنامه‌ی تلوزیونی در روز نکوداشت فردوسی از صدا و سیمای گلستان پخش گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =