رویکرد فعالیت‌های کانون پرورش فکری تقویت مهارت‌افزایی در کودکان و نوجوانان است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، عبدالرحیم سیفی با حضور در استودیوی برنامه رادیویی خطاب به شنوندگان برنامه‌ی روزنه، تقویت مهارت‌افزایی در کودکان و نوجوانان را رویکرد فعالیت‌های کانون پرورش فکری در طول سال و به ویژه فصل تابستان دانست و بیان داشت: هدف از برگزاری کلاسهای تابستانی در قالب پویش گرم تابستان این است تا کودکان و نوجوانان در کنار دانایی به توانایی نیز دست یابند.

ایشان افزود: مراکز کانون پرورش فکری در کنار فعالیت‌های ۴۲گانه‌ای که در ابعاد مختلف به حفظ آداب و رسوم و سنتها کمک می‌کند به نیازهای امروزی کودک و نوجوان نیز توجه دارند به عنوان مثال ایجاد فضای علمی نجوم، توجه به رباتیک، آموزش پویانمایی، دعوت از نویسندگان و شاعران برجسته کشور، برقراری ارتباط چهره‌به‌چهره با کودکان و نوجوانان با پدیدآورندگان آثار برجسته و فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه انرژی و حفاظت از محیط زیست با زبان جذاب قصه و هنر و ... از جمله برنامههای کانون است که نه تنها در تابستان بلکه در تمامی طول سال به آن توجه می‌نماید.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان در این برنامه‌ی رادیویی از آغاز کلاسهای تابستانه کانون از ۱۴ تیرماه خبر داد و گفت: این کلاسها تا نیمه شهریور ماه ادامه خواهند داشت.

سیفی با اشاره به فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خصوص غنی‌سازی اوقات فراغت اظهار کرد: اوقات فراغت زمانی معنا پیدا می‌کند که کودک یا نوجوان براساس عنصر اختیار به فعالیت مورد علاقه خود بپردازد.

ایشان با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تنها نهاد تخصصی در خصوص غنی‌سازی اوقات فراغت محسوب میشود تصریح کرد: افراد ۶ تا ۱۸ سال میتوانند در کلاسهای آموزشی کانون شرکت نموده و به مهارت‌های ویژه در زمینه‌های مختلف و متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی دست پیدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =