کار برای بچه‌ها ارج گذاری به آینده است

«قدمعلی سرامی»، در نشستی تخصصی با حضور اعضای اهل قلم و مربیان مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین درباره «اسطوره در ادبیات » صحبت کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 27 تیر 97، با حضور«قدمعلی سرامی» (استاد دانشگاه، نویسنده، شاعر، روزنامه نگار و پژوهشگر) به عنوان مهمان ویژه، نسا تخصصی«اسطوره در ادبیات» در مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون استان قزوین برگزار شد.

وی در آغاز با ستودن تلاش و همت مربیان کانون، تاکید کرد: کار برای بچه‌ها،ارج گذاری به آینده است

سرامی در ادامه اسطوره‌ها را کهن ترین مواریث ذهنی اقدام بشری دانست و افزود:اقوام بزرگی که اسطوره دارند، فرهنگ هزاره‌ای دارند.

وی با ریشه یابی واژه اسطوره، تاکید کرد که این کلمه نشان می دهد همواره در ذهن انسان‌ها بین واقعیت و آنچه دلخواه‌شان بوده ارتباط وجود دارد.

این استاد ادبیات ادامه داد:همه اساطیر بن‌مایه‌های مشترک دارد و الفت بین آرمان‌های انسان و واقعیت را به گونه های مختلف بیان می کنند.

وی همراه با معرفی مصداق و نمونه های مختلف اسطوره در ادبیات ایران و جایگاه آن در رشد ادبیات گفت: اسطوره به ما یاد می دهد هر پدیداری ،سخن و پیامی در اندرون خود دارد  و از جمله پیام اسطوره‌ها یگانگی، هماهنگی و هم‌جواری مسالمت آمیز است

وی در ادامه به پرسش‌های اعضا و مربیان کانون پاسخ داد.

گفتنی است، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، به مناسبت دهه کرامت و با رویکرد گرامی داشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، یک ویژه برنامه استانی با عنوان«مهمان کتاب»برگزار کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =