چهار کتاب کانون در فهرست بهترین رمان‌های نوجوان شش سال گذشته

لاک‌پشت پرنده فهرست جدیدی از بهترین کتاب‌های ادبیات کودک و نوجوان در شش سال اخیر را منتشر کرده است که در بین آن چهار عنوان از رمان‌های کانون پرورش فکری هم دیده می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فهرست‌های لاک‌پشت پرنده همواره به صورت فصلی منتشر می‌شود که آخرین آن فهرست هفدهم (بهار 1396) بود که به تازگی منتشر و در آن نیز نام شش کتاب کانون به چشم می‌خورد.

این مجموعه در فهرست هجدهم خود هم‌زمان با روز جهانی نوجوان، برترین آثار داستانی حوزه نوجوان کشور را در شش سال گذشته معرفی کرده است که در بین آن نام چهار رمان کانون با عنوان‌های «زیبا صدایم کن»، «سایه‌ی هیولا»، «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی» و «هستی» قرار دارد.

بر همین اساس، «زیبا صدایم کن» اثر فرهاد حسن‌زاده به خاطر کاربرد بهبود عاطفی فرزند و والدین، مواجهه با مشکلات و پیدا کردن راه ‌حل و «سایه‌ی هیولا» نوشته عباس جهانگیریان به خاطر کاربرد آشنایی با جنگل، آشنایی با آداب و رسوم ترکمن‌ها، آشنایی با مشکلات محیط‌بانان و حفاظت محیط زیست، در این فهرست جای گرفتند.

در عین حال، «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی» نوشته جمشید خانیان به خاطر کاربرد آشنایی با مصائب جنگ‌زده‌ها و ترویج صلح و «هستی» اثر فرهاد حسن‌زاده به خاطر کاربرد هویت‌یابی و آشنایی با زندگی مردم آبادان در دوران جنگ ایران و عراق و ترویج صلح، دیگر رمان‌هایی هستند که در این فهرست معرفی شدند.

این کتاب‌ها را گروهی از منتقدان، کارشناسان و نویسندگان کودک و نوجوان، با بررسی کتاب‌های شش سال اخیر، انتخاب کرده‌اند.

گروه داوری لاک‌پشت پرنده از معصومه انصاریان، محمود برآبادی، جعفر توزنده‌جانی، شکوه حاجی‌نصرالله، مینا حدادیان، شیوا حریری، شادی خوشکار، فاطمه زمانی، علی‌اصغر سیدآبادی، گیسو فغفوری، حدیث لزرغلامی، نلی محجوب، مریم محمدخانی، فرمهر منجزی و رویا میرغیاثی تشکیل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =