انتخاب داستان مناسب در کارگاه آموزش قصه‌گویی

کارگاه«قصه‌گویی» با محوریت معرفی مولفه‌های لازم در انتخاب داستان مناسب برای کارشناسان و مربیان فرهنگی کانون خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، روز شنبه ۲۷ مردادماه ۱۳۹۷ کارگاه «قصه‌گویی» با حضور حسن دولت‌آبادی مدرس دانشگاه، پژوهشگر و داور بین‌المللی قصه‌گویی در جشنواره‌های مختلف برای کارشناسان فرهنگی و مربیان کانونی برگزار شد.

در این دوره ۳۵ نفر از مربیان قصه‌گوی کانون به همراه کارشناسان فرهنگی به منظور ارتقاء سطح دانش و آگاهی خود در حوزه قصه و قصه‌گویی و آشنایی با مولفه‌های انتخاب یک داستان مناسب حضور داشتند.

حسن دولت‌آبادی مهمترین عنصر در قصه‌گویی را انتخاب متن مناسب قصه دانست و گفت: قصه باید متناسب با گروه سنی مخاطب باشد و داستان باید قابلیت تبدیل به قصه را داشته و دارای سه بخش مقدمه، میانه و انتهای مطلوب باشد.

دولت آبادی با اظهار این مطلب که قصه یک فرصت آموزشی برای کودکان در جهت رشد اجتماعی و فرهنگی آنان است، تاکید کرد: یکی از جاذبه های قصه گویی این است که مربی و قصه گو پایان خوشی برای داستان در نظر بگیرد تا به واسطه این جذابیت اثر آموزشی و میل به شنیدن قصه جدید در کودک ایجاد شود.

انتخاب داستان مناسب به جهت شکل، محتوا و مناسب بودن برای قصه‌گویی، کسب آگاهی‌های چند جانبه نسبت به قابلیت‌ها و ویژگی‌ها و اجزای هر داستان، سیر تبدیل داستان خواندنی برای اجرای قصه‌گویی، طراحی براساس ارتباط از درون به بیرون و از بیرون به درون از دیگر اهداف رفتاری این دوره آموزشی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =