برپایی کارگاه آموزش قصه‌گویی در کانون فومن

نوجوانان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در«کارگاه آموزش قصه‌گویی» به میزبانی مرکز فرهنگی هنری فومن شرکت‌کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این کارگاه آموزشی با هدف ارتقای دانش اعضای نوجوان در زمینه‌ی قصه و قصه‌گویی و در راستای برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون با شعار«خوب زندگی کردن تمرین می خواهد»  به مرحله‌ اجراگذاشته‌شد.

برپایه این گزارش، مدرس این کارگاه آموزشی در آغاز به اهمیت و نقش قصه‌گویی در پاس‌داشت داشته‌های فرهنگی پرداخت و نقش آن را در حفظ میراث فرهنگی و انتقال ارزش‌های ملی و مذهبی به نسل کودک و نوجوان دارای اهمیت ویژه خواند.

الهام کمال پور، مربی فرهنگی کانون و مدرس  کارگاه

ارایه تصویری روشن از فعالیت قصه‌گویی، دیگر بخش برنامه‌های الهام کمال‌پور بود و وی با اشاره به این‌که قصه، قصه‌گو و مخاطب، سه ضلع شکل‌دهنده‌ی این فعالیت‌ ارزش‌مند است، از شاخص‌های قصه و قصه‌گویی برای مخاطبان سخن‌گفت.

این قصه‌گوی برگزیده کشوری کانون استان گیلان هم‌چنین، انتخاب قصه ی دارای قابلیت روایی و زبان تصویری و درعین حال، فضاسازی متناسب با هدف و محتوا را مهم توصیف‌کرد و بهره‌گیری از مهارت استفاده از زبان بدن، ابزار و امکانات را درقصه‌گویی لازم و ضروری دانست.

 کارشناس مسوول فرهنگی کانون گیلان نیز در این کارگاه آموزشی ضمن قدردانی از حضورفعال اعضای نوجوان، از آنان خواست تا با آگاهی و دانش بیش‌تر دراین رویداد فرهنگی شرکت‌کرده و برای ارتقای سطح  توان‌مندی‌های خود تلاش‌کنند.

اکرم السادات حسینی، کارشناس مسوول فرهنگی کانون گیلان

اکرم السادات حسینی هم‌چنین قصه‌ی ‌زندگی مردم ایران و جهان، غم‌ها و شادی‌هایشان را محورموضوعی جشنواره عنوان‌کرد و به تشریح بخش‌های تخصصی، عمومی و علمی این جشنواره پرداخت.

صغری قامتی مقدم، کارشناس فرهنگی و رابط استانی بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی کانون نیز با دعوت از اعضا، مربیان و خانواده‌ها به شرکت در جشنواره، از چگونگی حضور و مراحل مختلف آن برای مخاطبان مطالبی را ارایه‌کرد.

صغری قامتی مقدم، کارشناس فرهنگی و رابط استانی جشنواره قصه گویی

براساس این گزارش، شاهنامه‌خوانی اعضای مرکز فرهنگی هنری فومن و بازدید از نمایشگاه استانی«مهرواره بومی محلی» از برنامه‌های جانبی این نشست بود.

گفتنی است، این کارگاه آموزشی هم‌زمان با برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی و با حضور اعضای نوجوانان در مراکز فرهنگی هنری سراسر استان گیلان به مرحله اجرا گذاشته‌می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =