کد خبر: 281419
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
بازدید 402
«خورشید برنیزه» روایت می شود

به مناسبت ایام سوگواری سروروسالارشهیدان امام حسین (ع) درماه محرم وصفرسوگواره(خورشیدبرنیزه)به صورت نمایشگاهی واجرایی درکانون پرورش فکری لرستان برگزارمی شود

به گزارش روابط عمومی کانون لرستان، محمدجوادمحمدی، با اشاره به پیام رهبرمعظم انقلاب اسلامی که می فرمایند: عاشورا پیامها و درسهایی دارد. عاشورا درس می‌دهد که برای حفظ دین، باید فداکاری کرد. درس می‌دهد که در راه قرآن، از همه چیز باید گذشت. درس می‌دهد که در میدان نبرد حق و باطل، کوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان، شریف و وضیع و امام و رعیت، با هم در یک صف قرار می‌گیرندگفت: وظیفه ما به عنوان یک نهادفرهنگی این است که پیام های عاشورایی را به وسیله واسطه های فرهنگی مانند نمایش، نقاشی، قصه گویی، ماکت و... منتقل کنیم.

مدیرکل کانون لرستان افزود: طرح "خورشید برنیزه" با هدف ترویج فرهنگ عاشورا و بیان پیام و فلسفه قیام امام حسین علیه السلام دربین کودکان و نوجوانان، با تشکیل کمیته هایی متشکل از:برنامه ریزی، ساخت وساز، محتوایی، اجرایی، تبلیغات و مستندسازی، در اواسط مرداد ماه ساخت و ساز آغاز و براساس برنامه طراحی شده نصب آن از ۱۸تا ۲۲شهریور به اتمام خواهد رسیدو انشاالله، روز دوشنبه ۷محرم بازگشایی می شود.

وی اضافه کرد: براساس پیش بینی و هماهنگی با آموزش و پرورش، تا پایان صفر نزدیک به ۵۰۰۰هزار کودک و نوجوان گروه سنی"ج و د" ازاین نمایشگاه بازدیدخواهندکرد.

محمدی بیان داشت:  این نمایشگاه روایی در دوبخش نمایشگاهی و عملیاتی  با شیوه های خلاقانه(اجرای فعالیت های فرهنگی، ادبی و مسابقه و اجرای نمایش عروسکی با مضمون کودکان کربلا )درمرکزفرهنگی هنری کانون در خرم آباد،خیابان ناصرخسرو، چهارراه دانش شامل ۹ غرفه در معرض دیدعموم قرارمی گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =