کد خبر: 281492
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
بازدید 703
دو پنجره با شاعر «شعر سبزه ها» در کانون فارس گشوده شد

نشست ادبی دو پنجره با حضور احمد خدادوست در اداره کل کانون فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، هشتمین نشست ادبی دو پنجره با حضور شاعر صمیمی گیلانی و با حضور اعضای کارگاه های شعر و داستان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس در مجتمع فرهنگی هنری کانون در شیراز برگزار شد. در این نشست اعضا به نقد و بررسی کتاب«شعر سبزه ها» سروده احمد خدادوست پرداختند و در بخشی از برنامه نیز آثار نوشته شده توسط اعضای نوجوان خوانده و بررسی شد.

زهرا افتخاری، مدیر کل کانون فارس با حضور در جمع اعضا گفت: این نشست فرصت خوبی است تا از تجربه های ارزشمند شاعران و نویسندگان استفاده شود و با کسب دانش و استفاده از راهنمایی آنان به بهتر سرودن و نوشتن نزدیک و نزدیک تر شد.  

وی از اعضا خواست خوب ببینند، خوب بشنوند و خوب درک کنند تا بتوانند خوب بنویسند. وی خطاب به اعضا گفت تلاش می کنیم در سلامت، تفکر، خردورزی، رشد عقلی، رشد جسمی و روح و روان شما کوشا باشیم و با برگزاری این نوع برنامه ها با شعار زندگی خوب تمرین می خواهد به کسب مهارت پرداخته و اخلاق نبوی و حسینی را در زندگی خود جاری کنیم.   

مدیر کل کانون فارس در بخشی از سخنانش با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: امید است با تأسی از روش های تربیتی امام حسین علیه السلام مهارت های خوب زندگی کردن را بیاموزیم و با سرمشق قرار دادن رهنمودهای امام حسین در زندگی، یکی از پیروان ایشان باشیم.

این نشست صمیمی با صحبت های شاعرانه احمد خدادوست ادامه پیدا کرد. وی گفت: آمده ام بشنوم، از شما یاد بگیرم و بیاموزم تا بدانم در آینده چطور بنویسم و چه بنویسم. شعر بخشی از زندگی است و شاعر برای سرودن یک شعر خیلی فکر می کند و پشت هر شعری اندیشه و تفکر نهفته است که با کشف شاعر، اندیشه ها به دیگران منتقل می شود. او افزود: شاعر نسبت به اتفاقات پیرامون خیلی دقیق است و سعی می کند جور دیگر ببیند. این شاعر گیلکی، عاطفه و خیال را یکی دیگر از ویژگی های بارز شعر عنوان کرد و در پاسخ به این سئوال که او ایده های شعری خود را از کجا کشف می کند گفت: خوب دیدن، خوب شنیدن و خواندن و نوشتن می تواند از عناصر مهم در سوژه یابی برای شاعر باشد که نکات تازه ای را به ذهن می رساند.   

شاعر «برگ راننده» گفت: همیشه سعی کرده ام پس از سرودن هر شعر، آن ها را برای بچه ها بخوانم. پیش از ورودبه کانون برای بزرگ ترها شعر می گفتم اما در کانون، زندگی شعری من هم راه تازه ای پیدا کرد و به خاطر همکاران خوب کانونی و کودکان و نوجوانانی که با آن ها به پیری رسیده ام خدا را شکر می کنم.

در حاشیه این نشست، احمد خدادوست در مرکز فرهنگی هنری شماره 1 شیراز و در جمع اعضای ادبی حاضر شد و پیرامون نوشتن و سرودن با اعضا به بحث و تبادل نظر پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =