جلسه‌ی کارگروه هفته‌ی ملی کودک در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

دبیر کارگروه هفته‌ی ملی کودک سیستان و بلوچستان: کودکان امروز نیازمند مهارت‌های آموزشی هستند تا بتوانند برای توانایی‌هایشان تصمیم بگیرند و خلاق و پرسش‌گر برای ساختن آینده تلاش کنند

به گزارش روابط عمومی کانون سیستان و بلوچستان: جلسه‌ی کارگروه هفته‌ی ملی کودک، با حضور نمایندگان سازمان‌ها و نهادها، در کانون استان برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان ضمن خیرمقدم به مهمانان، سخنان خود را با اشاره به نهم مهرماه، که با عنوان روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی نام‌گذاری شده، آغاز کرد و در این زمینه گفت: به کودکان فلسطینی اعلام می‌کنیم که همراه با دردها و زخم‌هایشان ما نیز دردمندیم و امیدواریم روزی فرابرسد که انسانیت ارج نهاده شود و همه‌ی کودکان در صلح و آرامش زندگی کنند.

معصومه هادی در ادامه با اشاره به شعار هفته‌ی ملی کودک«آینده را باید ساخت»، گفت: آینده با تمام اتفاقات تلخ و شیرین  از راه خواهد رسید، و ما به عنوان کسانی که برای پرورش کودکان امروز می‌اندیشیم باید طوری برنامه ریزی کنیم که این عزیزان به مرحله‌ای از توانایی برسند که بدانند زندگی با همه‌ی فراز و نشیب‌هایش زیباست و در این راه باید امیدوار قدم بردارند و قدردان تلاش دیگران باشند.

دبیر هفته‌ی ملی کودک سپس عنوان کرد: رسالت ما در این هفته، که به صورت نمادین به نام کودکان نام‌گذاری شده، این است تا بکوشیم افکار را به سمت کودکان جلب کنیم و بگوییم کودکان حق دارند کودکی کنند، زندگی کنند و شادی کنند و در این راه همه‌ی ما وظیفه داریم حقوق کودکان را به بزرگ‌ترها یادآوری کنیم.

وی هم‌چنین افزود: هدف ما پرورش کودکانی است که با کسب مهارت‌های آموزشی بتوانند برای توانایی‌هایشان تصمیم بگیرند و خلاق و پرسش‌گر برای ساختن آینده تلاش کنند.

مدیرکل کانون در ادامه افزود: «آموزش شیوه‌ی صحیح زندگی» به کودکان میسر نمی‌شود مگر اینکه خود ما این‌گونه زندگی کنیم زیرا کودکان صداقت را در رفتار ما تشخیص می‌دهند.

هادی همچنین گفت: باید ایمنی و سلامت را برای همه‌ی جامعه بخواهیم در این صورت است که می‌توانیم انتظار داشته باشیم فرزندان ما ایمن و سالم پرورش یابند.

وی حضور اعضای کارگروه در این جلسه را نشان از اهمیت کودکان در نزد آنان داست و ضمن تشکر از بیان دیدگاه و نظرات آنان بیان کرد: در نشست‌های شورای فرهنگی کانون استان برنامه‌های پیشنهادی برای اعضای کارگروه آماده شده که در اختیار آنان قرارداده شده و این جلسه به منظور هم‌اندیشی و هم‌افزایی بیشتر تدارک دیده شد تا به برنامه‌ی جامع‌تری برسیم.

مدیرکل کانون در پایان اظهار امیدواری کرد با لطف و یاری خدا و همت اعضای کارگروه برنامه‌ها به گونه‌ای اجرا شود، که با توجه به شان ماه محرم، بتوان به هدف‌های تعیین شده رسید.

قابل ذکر است پیش از سخنان مدیرکل کانون استان، رابط هفته‌ی ملی کودک مروری بر شیوه نامه داشت و پس از آن نمایندگان سازمان‌ها برنامه‌های خود را اعلام کردند.

رییس پلیس راهور، رییس اداره‌ی آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان، نمایندگان بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، محیط زیست، نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی استان، کارشناسان ستاد و... از جمله حاضران در جلسه بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =