ویژه برنامه‌ی روز جهانی کودک در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: امیدوارم همه‌ی مسئولان دست در دست یک‌دیگر برای کودکان دنیایی پر از صلح و خرد و عقل بسازیم تا کودکان از زندگی لذت ببرند

به گزارش روابط عمومی کانون سیستان و بلوچستان، ویژه برنامه‌ی روز جهانی کودک در کانون پرورش فکری استان برگزار شد.

امروز روز جهانی کودک است و این را از هیاهوی پرشور کودکان در راه‌روهای بخش اداری کانون استان می‌توان فهمید؛ جایی که دختران و پسران بی‌صبرانه منتظر آغاز ویژه‌برنامه‌ی روز خودشان هستند.

بعضی از بچه‌ها در کنار ایستگاه‌های زبان، سلامت، محیط زیست و آثار هنری ایستاده‌اند و به توضیحات کارشناسان این بخش‌ها گوش سپرده‌اند و برخی دیگر هم‌چنان فریاد شادی سر می‌دهند.

با ورود مسئولانی که دوست‌دار کودکان هستند و نزدیک شدن عقربه‌ها به ساعت شروع برنامه، گروه حاملان قرآن آغاز برنامه را به نام خدا آراستند و سرودهای جمهوری اسلامی و کانون با همراهی پرهیجان کودکان خبر از روزی پر از لبخند برای کودکان داد.

در ادامه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در سخنانی کوتاه با تبریک هفته‌ی ملی کودک از مهمانان کودک خود خواست شعار هفته‌ی ملی کودک را با صدای بلند تکرار کنند.

معصومه هادی سپس به مهمانان کودک گفت: شما سرمایه‌های ارزش‌مند کشور هستید که آینده با دستان پرتوان شما ساخته خواهد شد پس سعی کنید از امروز برای ساختن آینده‌ی کشور خوبمان بیندیشید تا بتوانید ایران را بهتر از آنچه که هست بسازید.

دبیر هفته‌ی ملی کودک سپس به کودکان توصیه کرد: خوب ورزش کنید، خوب نقاشی کنید، خوب درس بخوانید و یک‌دیگر را دوست داشته باشید تا آینده را زیباتر بسازید.

مدیرکل کانون استان در پایان سخنان خود ضمن خیرمقدم به مهمانان اظهار امیدواری کرد: با کمک یک‌دیگر بتوانیم برای کودکان دنیایی بهتر بسازیم؛ دنیایی که در آن صلح باشد؛ آرامش باشد؛ بازی باشد و خرد و عقل را به کودکانمان بیاموزیم تا آنان از زندگی لذت ببرند.

پس از سخنان دبیر هفته‌ی ملی کودک گروه دف‌نوازی کانون شامل اعضا و هنرآموزان کلاس‌های ویژه برای مهمانان هنرنمایی کردند و در ادامه عضو کانون به مناسبت روزهای ماه محرم دل‌نوشته‌ای به پیشگاه شهیدان کربلا تقدیم کرد.

در حالی‌که برنامه‌های ویژه‌ی کودکان ادامه داشت، مدیرکل کانون استان و جمعی از مسئولان در گوشه‌ای از سالن سینمای کانون، به یاد روزهای کودکی، برای بچه‌ها نقاشی کشیدند که با استقبال آنان روبه‌رو شد.

اجرای سرود توسط اعضای کودک کانون، اجرای برنامه توسط دختران ورزشکار کانونی و قرایت بیانیه‌ی روز جهانی کودک با تکیه بر حقوق کودکان، آگاهی، مراقبت از محیط زیست، مطالعه و صلح و دوستی برای همه از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه بود و در پایان نیز زبان‌آموزان کانون زبان با اجرای یک برنامه به زبان انگلیسی مهمانان را بدرقه کردند.

رییس پلیس راهور سیستان و بلوچستان، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان، معاون پرورشی، رییس حوزه‌ی ابتدایی آموزش و پرورش، مسئولان بهزیستی استان، مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نماینده‌ی دادگستری، معاون سازمان دانشآموزی، مسئولان آموزش و پرورش نواحی زاهدان، رییس نهاد کتابخانه‌های عمومی زاهدان و خانواده‌ها از جمله حاضران در ویژه برنامه‌ی روز جهانی کودک بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =