علیرضا حسن‌زاده دبیر کمیته علمی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شد

طی حکمی از سوی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رییس بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، علیرضا حسن‌زاده به عنوان دبیر بخش علمی جشنواره قصه‌گویی منصوب شد.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، در حکم حسن‌زاده بر توجه و تاکید بر رعایت اصول علمی و محتوایی در ارزیابی مقالات علمی جشنواره بیست‌ویکم تاکید شده است.

علیرضا حسن‌زاده، متولد ۱۳۵۰ و دارای مدرک دکتری مردم شناسی از دانشگاه گوته آلمان است و هم‌اکنون ریاست پژوهشکده مردم‌شناسی سازمان میراث فرهنگی را بر عهده دارد.

وی دارای تالیفات متعددی در حوزه‌های مردم شناسی است که در میان آن‌ها کتاب افسانه زندگان (بیست و سه گفتار در بررسی مردم‌شناختی قصه‌های عامیانه‌ ایران) و کودکان و جهان افسانه به صورت مستقیم با حوزه کودک و نوجوان در ارتباط است.

حسن‌زاده در سال ۹۲ محقق و سرپرست پروژه تحقیقاتی تحلیل انسان‌شناختی رمان نوجوان در ایران بوده و بیش از ۱۰۰ مقاله علمی در حوزه‌های مختلف مردم شناسی از او به چاپ رسیده است.

مرحله پایانی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال هم‌زمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =