چراغ جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی در اردبیل روشن شد

مرحله منطقه‌ای بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صبح امروز در شهرستان اردبیل آغازشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، مرحله منطقه‌ای این جشنواره درحالی آغازشد که ۳۰ قصه‌گوی برگزیده از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، قزوین، گیلان و اردبیل طی دو روز باهم به رقابت خواهند پرداخت.

در آیین آغازین این جشنواره که با همراهی کودکان، نوجوانان و حضور علی خانجانی، حسن دولت‌آبادی و مجید قناد به‌ عنوان داوران این مرحله صورت گرفت، مدیرکل کانون استان اردبیل ضمن خیرمقدم به حاضران، پیرامون جایگاه و اهمیت قصه‌گویی برای مخاطبان سخن گفت.

زعفر احدزاده در این میان، جشنواره قصه‌گویی را کارگاه آموزشی ارزشمندی توصیف کرد و از حاضران خواست تا از این فرصت مناسب به‌ درستی استفاده کنند.

برهمین اساس، در صبح روز نخست این جشنواره که با «تَکَم گردانی» پدربزرگ قصه‌گو، پخش کلیپ و هنرنمایی اعضای گروه سرود کانون اردبیل همراه شد، لیلا فرید، حکیمه ربی‌پور، سمیرا رجبی و آزاده آقامیربها با قصه‌های عمو نوروز و خاله بهار، قصه زندگی، رویاهای زندگی زیبا و رازخوشبختی به هنرنمایی پرداختند.

سلطان و جیران، روی مرمر سفید، دوای محبت، قصه بابا و هم‌چنین خیاط و مرد حیله‌گر نیز قصه‌هایی است که به ترتیب از سوی عباس عسگرزاده، سیمین محمد پور، سید زهرا کاظمی، محسن وظیفه و فرزانه گلدوزان روایت شد.

رسول صالحی، افسانه بازیار، اکرم ربانی و شیدا نصرتی  نیز قصه‌گویانی هستند که عصر همین روز به  اجرای قصه‌های  هندوانه، خانه پرسروصدا، آرزوی کلاغ و دیو نمکی خواهند پرداخت.

گفتنی است، مرحله منطقه یک کشور روزهای ۱۹ و ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۷ به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار می‌شود.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =